حمله به مراکز دولتی و مقر پلیس در تونس

حمله به مراکز دولتی و مقر پلیس در تونس
دوشنبه 16 دی 1392 - 17:41

العالم - عده ای از معترضان به نتایج آزمون استخدام در شرکت های دولتی به مرکز پلیس و مقر فرمانداری القطار از توابع استان قفصه در جنوب غرب تونس حمله کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم شاهدان عینی اعلام کردند که عده ای از جوانان خشمگین تونسی یکشنبه شب پس از خالی شدن مرکز پلیس و مقر فرمانداری القطار دراستان قفصه از نیروهای پلیس ، وسایل و تجهیزات داخل این مراکز را به خیابان ریختند و آن ها را به آتش کشیدند.

در پی این اقدام معترضان ، درگیری های شدیدی میان نیروهای پلیس تونس با معترضان روی داد و پلیس دراین درگیری  ها از گازهای اشک آور استفاده کرد.

منطقه القطار که میانگین فقر و بیکاری درآن افزایش یافته است ، از روز جمعه گذشته صحنه درگیری میان نیروهای پلیس و معترضان به نتایج آزمون استخدام در شرکت های محیط زیستی دولتی بوده است.

معترضان می گویند که درنتایج آزمون استخدام تقلب شده است و بسیاری از شرکت کنندگان دراین آزمون بر اساس وابستگی به جنبش حاکم و اسلام گرای النهضه دراین آزمون پذیرفته شده اند.

پلیس تونس روز شنبه حدود 15 نفر از جوانان معترض را که با نیروهای امنیتی درگیر شده بودند ، بازداشت کرد.

بازداشت شدگان دیروز و در پی نشستی که مسئولان امنیتی القطار و نمایندگان سازمان های محلی برای دعوت به آرامش برگزار کردند ، آزاد شدند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها