آمریکا در محاصره موج سرمای کشنده

آمریکا در محاصره موج سرمای کشنده
سه شنبه 17 دی 1392 - 12:58

با نفوذ موج سرمای شدید که گاهی تا 50درجه زیر صفر می رسد، به نواحی جنوبی‌تر آمریکا، دمای هوا در شهرهای نیویورک و واشنگتن به شدت کاهش یافته به طوری که مقامات این کشور سرمای طاقت فرسای موجود را تهدید جانی عنوان کردند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سرمای شدید باعث بسته شدن بسیاری از سازمان‌های تجاری و مدارس شده و پرواز هواپیماها در بسیاری از نقاط آمریکا را مختل کرده است.
مقامات آمریکایی سرمای هوا را "تهدید جانی" توصیف کرده و از ساکنان مناطقی که با افت شدید دما مواجه هستند، خواسته‌اند تا حتی الامکان از خانه‌ها خارج نشوند و برای مقابله با شرایط پیش‌بینی نشده، مواد غذایی کافی ذخیره کنند.
روز گذشته، سرمای هوا در یکی از شهرهای ایالت مینه‌سوتا به 38 درجه زیر صفر رسید در حالیکه وزش گردباد قطبی باعث می‌شد که سرمای بیشتری تا حد 50 درجه زیر صفر احساس شود.
کاهش دما، که بخش‌هایی از کانادا را هم در بر گرفته، ناشی از وزش بادهای سرد موسوم به "گردباد قطبی" است که به مناطق جنوبی تر نفوذ کرده است.
سرمای شدید، که طی بیست سال گذشته سابقه نداشته، باعث ریزش برف سنگین در شمال شرق آمریکا و بخش‌هایی از کانادا شده و امکان حرکت آن به سوی مناطق جنوبی‌تر هم وجود دارد.
از کارافتادن خودروها و یخ‌زدن سطح جاده‌ها پس از ترکیدن لوله‌های آب باعث شده است تا از مردم خواسته شود از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها