سازمان ملل آمار تلفات جنگ سوریه را به روز نمی‌کند !

سازمان ملل آمار تلفات جنگ سوریه را به روز نمی‌کند !
سه شنبه 17 دی 1392 - 17:33

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد به دلیل نبود امکان تایید منابع معتبر، دیگر آمار تلفات جنگ سوریه را به روز نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "روپرت کولویل" سخنگوی کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل امروز (سه شنبه) در کنفرانسی خبری در مقر این سازمان در ژنو گفت: به دلیل نبود امکان حضور میدانی در سوریه و همچنین امکان پذیر نبودن تایید آمار منابع دیگر؛ دفتر حقوق بشر سازمان ملل، دیگر آمار تلفات جنگ سوریه را به روز نخواهد کرد.

آخرین آماری که سازمان ملل از جنگ سوریه منتشر کرد، صد هزار کشته در اواخر ماه جولای بود و به دلایل مذکور این سازمان، تلفات جدید جنگ سوریه را بیش از صد هزار نفر اعلام کرد.

کولویل در پاسخ به سئوال خبرنگار آسوشیدت پرس درباره میزان اعتبار آمارهای گذشته گفت: محاسبه تلفات همیشه خیلی سخت بوده است. در گذشته آمارهای منتشر شده بسیار به "مرز اعتبار" نزدیک بودند، اما به جای رسیدیم که دیگر نمی توانیم به این مرز برسیم. به همین دلیل دیگر آمار تلفات را به روز نمی کنیم.

وی افزود: آمارهای قبلی بر اساس ارزیابی نتایج اعلام شده 6 سازمان غیردولتی در منطقه منتشر شده است اما در سال گذشته این سازمان ها به 2 تا 3 منبع کاهش یافته است، و ما دیگر نمی توانیم به آن روش ادامه دهیم.

مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر سوریه" که دفتر آن در لندن پایتخت انگلیس واقع شده است، یکی از این منابع مورد استفاده سازمان ملل بود. این موسسه، آخرین آمار تلفات سوریه را بیش از 130 هزار کشته اعلام کرده است. بر اساس اظهارات کولویل آمار این موسسه دیگر مورد تایید سازمان ملل نیست.

درگیری ها در سوریه از 26 ژانویه سال 2011 آغاز شده است و هیج منبع بی طرفی تاکنون جزئیات دقیق کشته شدگان را منتشر نکرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها