آرزوی دست نیافتنی القاعده از نظر نخست وزیر عراق

آرزوی دست نیافتنی القاعده از نظر نخست وزیر عراق
چهارشنبه 18 دی 1392 - 14:07

نخست وزیر عراق تأکید کرد، آرزوی القاعده برای بازگشت به مناطق پاکسازی شده استان الانبار دست نیافتنی است.

نوری مالکی نخست وزیر عراق روز (چهارشنبه) بازگشت القاعده به مناطق تحت کنترل خود را  "آرزوی دست نیافتنی" توصیف کرد و گفت: اعضای القاعده فقط در صورت مرگ می توانند به مناطقی که از آنها بازپس گرفته شد، بازگردند.
مالکی اعضای القاعده را به بازنگری در رفتار خود فراخواند، و تأکید کرد: اعضای القاعده به خود بیایند که در این صورت ما از آنها استقبال خواهیم کرد.     

مالکی اظهار داشت: ارتش عراق و دیگر نهادهای امنیتی برای بازگرداندن امنیت و آرامش به استان الانبار بسیار تلاش کردند که شایسته تقدیر هستند.
نخست وزیر عراق همچنین از عشایر استان الانبار به علت همکاری با نیروهای امنیتی برای مبارزه با گروه های وابسته به القاعده قدردانی کرد .

مالکی افزود : افرادی که دانسته و ندانسته عضو گروه تروریستی القاعده شده اند منطقی فکر کنند، و در کارهای خود بازنگری کنند و بیندیشند و خود را به هیزم آتشی که القاعده برافروخته است تبدیل نکنند .

مالکی خاطرنشان کرد: القاعده و عواملش می خواهند که ساکنین شهرهای استان الانبار را محاصره کنند، و آنها را گرسنه نگه دارند و درپی منهدم کردن کاروان های حامل مواد غذایی و لوازم ضروری که برای مردم این استان فرستاده می شود ، هستند.

پربیننده ترین خبرها