چرا محاکمه رهبران اخوان به تعویق می افتد؟

چرا محاکمه رهبران اخوان به تعویق می افتد؟
چهارشنبه 18 دی 1392 - 21:46

دادگاه محمد مرسی، رییس جمهور اخوانی برکنار شده مصر و 14 نفر از رهبران اخوان، که قرار بود امروز (چهارشنبه 18 دی ماه) برگزار شود، برای دومین بار به تعویق افتاد و به اول فوریه (12 بهمن ماه) موکول شد.

"به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، رسانه‌های مصر اعلام کردند که قرار بود محمد مرسی بامداد چهارشنبه (18دی) با بالگرد از زندان اسکندریه به آکادمی پلیس در قاهره، محل برگزاری دادگاه، انتقال داده شود که اعلام شد شرایط نامساعد جوی مانع از پرواز شده است.
یکی از مسوولان گروه اخوان المسلمین در مصر گفت که نیروهای امنیتی روز چهارشنبه او و دیگر متهمان اخوان را با زور به جلسه محاکمه برده اند.
"عصام العریان" از مسوولان حزب آزادی و عدالت (شاخه سیاسی گروه اخوان المسلمین) گفت که هیچ یک از متهمان، محاکمه را قبول ندارند و آن را سیاسی می دانند.
خبرگزاری آناتولی ترکیه در همین رابطه گزارش داد: دادگاه کیفری قاهره محاکمه "محمد مرسی" رییس جمهوری برکنار شده مصر و 14 نفر دیگر از گروه اخوان المسلمین را که قرار بود امروز (چهارشنبه) به اتهام دست داشتن در درگیری و کشتار در برابر "کاخ اتحادیه" برگزار شود، تعویق و به روز اول فوریه آتی موکول کرد تا رییس جمهوری سابق دوباره به زندان منتقل شود.
"عصام العريان" نایب رییس حزب آزادی و عدالت نیز در ارتباط با این محاکمه گفت که متهمان از صبح روز چهارشنبه درجلسه دادگاه حاضر شدند وهدف از این کار، آزار واذیت آنان بوده است.
العريان قبل از شروع جلسه دادگاه در حالی که در داخل قفس اتهام بود، خطاب به خبرنگاران خاطرنشان کرد: رهبران بازداشت شده اخوان المسلمین بر موضع خود مبنی بر سیاسی بودن محاکمه، اصرار دارند.
وی افزود: محمد مرسی(رییس جمهور برکنار شده مصر) همچنان بر غیر قانونی بودن این محاکمه مصمم است.
"محمد البلتاجي" از مسوولان حزب آزادی و عدالت و از رهبران اخوان المسلمین نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی مصر وی را نیز با زور به داخل قفس اتهام برده اند.
خبرنگار خبرگزاری آناتولی که در جلسه محاکمه حضور داشت،  اخبار مربوط به بیهوش شدن البلتاجی را در سالن دادگاه، تکذیب کرد.
همچنین "بهاء عبدالرحمن" وکیل عصام العريان طی سخنانی گفت که همه متهمان دراعتراض به بدرفتاری نیروهای امنیتی، اعتصاب غذا کرده اند.
مسوولان مصری هنوز هیچ واکنشی به اظهارات رهبران اخوان المسلمین نشان نداده اند، اما پیش از این مسوولان امنیتی، اتهامات مربوط به بدرفتاری با رهبران اخوان در داخل زندان را رد کرده بودند.
یاد آور می شود که نخستین جلسه محاکمه محمد مرسی در ۴ نوامبر ۲۰۱۳ نیز به دلیل هرج و مرج در سالن دادگاه لغو و به ۸ ژانویه (۱۸ دی) موکول شده بود. مرسی در نخستین جلسه دادگاه، برپایی محاکمه خود را "مسخره" خواند. در صورت تأیید اتهامات وارده به مرسی و ۱۴ تن دیگر از رهبران اخوان، که متهم به "کشتن یا فراخوان به کشتن تظاهرکنندگان" هستند، مجازات اعدام در انتظار آنان خواهد بود.

پربیننده ترین خبرها