چرا ارتش عراق به فلوجه يورش نمي برد؟

چرا ارتش عراق به فلوجه يورش نمي برد؟
پنج‌شنبه 19 دی 1392 - 10:14

العالم - تاخير ارتش در اجراي حمله براي پاكسازي شهر فلوجه از گروهك تروريستي موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) درچارچوب توافق ارتش با عشاير و نيروهاي جامعه مدني در اين شهر صورت مي گيرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، محمد العقیلی عضو ائتلاف "دولت قانون" که نوری مالکی نخست وزیر عراق رهبری آن را بر عهده دارد، گفت: باندهاي مسلح از شهروندان بي پناه به عنوان سپر انساني استفاده مي كنند و اين وضعيت ايجاب مي كند كه نقشه هاي دقيقی كشيده شود تا به هنگام پاكسازي گروهك هاي مسلح به اهالي آسيبي نرسد.

وي به وجود عشاير ياري كننده به ارتش و نيروهاي پليس عراق اشاره كرد كه در زمينه بيرون راندن تروريست ها از مناطق استقرار آنها همكاري مي كنند و در نتيجه هماهنگي بين نيروهاي مسلح و عشاير به عنوان اقدامي مقدماتي به منظور ورود ارتش و پليس به شهر فلوجه وجود دارد.

این نماینده مجلس عراق تاكيد كرد: تامل و درنگ ارتش براي ورود به شهر فلوجه نبايد اين برداشت را به گروههاي مسلح بدهد كه نيروهاي مسلح عراق ضيعف هستند. گروههاي مسلح قدرت و برتري ارتش را با توجه به ضرباتي كه در روزهاي اخير به اين گروها وارد شده است، درك كرده اند.

العقيلي گفت: ارتش عراق همچنين ارتباط و تماس بين گروهك هاي مسلح در شهر فلوجه با سركردگان آنها را قطع كرده است كه اين وضعيت باعث شده تا آنها در تنگناي شديدي قرار بگيرند و نگراني و ترس آنها از به تاخير افتادن حمله ارتش افزايش يابد.

وي خاطرنشان كرد: ارتش و نیروهای مسلح این گروهك ها را در شهر فلوجه در محاصره كامل قرار داده اند که حلقه اول محاصره را ارتش عراق و حلقه دوم را پليس عراق ايجاد كرده است و در مركز شهر نيز نيروهاي مردمی شوراهاي بيداري متشكل از شيوخ و فرزندان دلاور عشاير قرار دارند كه بان اين گروهك ها خانه به خانه و كوچه به كوچه تا پاكسازي اين مناطق مي جنگند.

اين نماينده عراقي پيش بيني كرد كه نبردي ويژه و سرنوشت ساز در طول 24 تا 72 ساعت ديگر براي پاكسازي استان الانبار از باندهاي تروريستي روي خواهد داد.
Ma.14:33.8

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها