صف آرایی پارلمان کویت در برابر دولت

صف آرایی پارلمان کویت در برابر دولت
پنج‌شنبه 19 دی 1392 - 11:12

العالم - نمایندگان مجلس کویت ضمن انتقاد از عملکرد دولت، خواستار تغییر برنامه کاری دولت شدند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری الشرق الاوسط ،"علی الراشد" نماینده مستقل در مجلس کویت درجلسه دیروز مجلس برای بررسی عملکرد دولت، نخست وزیر کویت را فردی شکست خورده در اداره کشور دانست.

این نماینده کویتی به خاندان حاکم این کشور درباره دچار شدن به سرنوشت حسنی مبارک ( دیکتاتور مخلوع مصر) هشدار داد و  از دولت خواست که برنامه کاری خود را تغییر دهد و به جای آن برنامه دیگری را درنظر بگیرد.

وی نخست وزیر کویت را به باد انتقاد گرفت و از او خواست با کناره گیری از سمت خود، کشور را نجات دهد تا خاندان حاکم درکویت به سرنوشت مبارک در مصر دچار نشوند.

رژیم مبارک بعد از انقلاب مردم مصر در 25 ژانویه 2011 سرنگون شد.

الراشد همچنین در توجیه انتقاد خود از دولت کویت گفت: دولت علیرغم اینکه قانون اعطای تابعیت را تصویب کرده است، به دنبال حل قضیه" بدون ها" نیست.

مجلس کویت سال گذشته ، قانون اعطای تابعیت به 4 هزار نفر از افراد بدون هویت و تابعیت (بدون )را تصویب کرد اما در سال 2013 ، به مصوبات خود دراین زمینه عمل نکرد.

در کویت ، حدود 100 هزار نفر که "بدون" نامیده می شوند ، زندگی می کنند و دولت آن ها را افرادی می داند که به شکل غیرقانونی در کویت ساکن هستند.

دولت کویت ، هیاتی را برای پی گیری اوضاع آنان تشکیل داده است و این هیات ، سال گذشته اعلام کرد که فقط حدود 30 هزار نفر از بدون ها ، شرایط لازم برای گرفتن تابعیت کویت را دارند.

"رياض العدساني" دیگر نماینده مستقل مجلس کویت نیز در جلسه دیروز مجلس از افزایش میزان فساد در کشور اظهار شگفتی کرد و گفت: سال به سال بر میزان فساد افزوده می شود. در حالی که درآمدهای دولت نزدیک به 300 میليون دينار( حدود یک میليارد دلار) است ، ولی آخرین بیمارستانی که ساخته شده ، متعلق به سی سال پیش است و اوضاع کشور در همه بخشها نامناسب است.

وی با اشاره به ضعف عملکرد دولت و وزیران کویتی، تغییر "علي العبيدي" وزیر بهداشت فعلی را زیر سوال برد و افزود: اگر وی وزیر خوبی بود ، چرا برکنار شد و چرا پس ازآن دوباره بازگشت ؟

" صالح عاشور"نماینده شیعه در مجلس کویت نیز با بیان اینکه هیچ کس از دولت رضایت ندارد و نمی توان برای حل مشکلات درآینده به دولت تکیه کرد، گفت: دولت ابتدا با افراد صاحب منصب و بانفوذ مشورت می کند و درآخرین مرحله به یاد مشورت با مجلس می افتد.

"خليل عبدالله" دیگر نماینده شیعه در مجلس کویت نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه دراجرای قانون، گزینشی عمل می شود و شخصیت ها و افراد کارآمد و لایق از عرصه به دور می مانند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها