ابراهیم جعفری خواستار شد:

حمایت بین المللی از عراق برای مبارزه با تروریسم

حمایت بین المللی از عراق برای مبارزه با تروریسم
پنج‌شنبه 19 دی 1392 - 13:56

العالم - رییس ائتلاف ملی عراق گفت: کشورش برای از بین بردن گروه های تروریستی نیازمند حمایت و همکاری بین المللی است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از سومریه نیوز ، دفتر ابراهیم جعفری با صدور بیانیه ای که پس از دیدار وی با "ماساتو تاكاوكا" سفیر ژاپن درعراق به مناسبت پایان یافتن دوره ماموریتش در این کشور صادر شد، خواهان اعمال فشار و تنگ کردن عرصه برکشورهایی شد که از تروریست ها حمایت می کنند.

جعفری گفت: عراق امروز با تروریسم مواجه است و با آن مبارزه می کند و برای نابودی تروریسم ، نیازمند حمایت و همکاری سازمان های بین المللی است.

رییس ائتلاف ملی عراق همچنین خواستار تجهیز عراق به سلاح های پیشرفته برای مقابله با تروریسم شد و افزود: گروه ها و کشورهایی که از تروریست ها حمایت مالی می کنند، برای آن ها مراکز آموزش درنظر می گیرند و و رسانه ها را برای گسترش تفکر افراطی گروه های تروریستی به خدمت می گیرند، باید از حمایت های خود از تروریست ها دست بردارند.

دراین بیانیه آمده است که جعفری و سفیر ژاپن در عراق بر لزوم ادامه تماس ها میان دو کشور با هدف توسعه روابط فیمابین در زمینه های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، تجاری و فرهنگی تاکید کردند.

دو طرف دراین دیدار همچنین به بررسی اوضاع امنیتی و سیاسی عراق پرداختند.

بنابر این گزارش نوری مالکی، نخست وزیر عراق نیز روز سه شنبه در دیدار سفیران و روسای هیات های دیپلماتیک خارجی درعراق، از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست که با صدور بیانیه ای ،از نبرد عراق ضد تروریسم حمایت کند.

مالکی به گروه ها و کشورهای حامی تروریسم درعراق درباره ادامه این رویکرد هشدار داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها