تشکیل ستاد مشترک ارتش عراق با سران عشایر

تشکیل ستاد مشترک ارتش عراق با سران عشایر
پنج‌شنبه 19 دی 1392 - 19:25

دولت عراق، برای پاکسازی استان الانبار از عناصر القاعده، ستادی مشترک میان ارتش و سران عشایر تشکیل داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تشکیل این ستاد مشترک برای هماهنگی بیشتر در عملیات پاکسازی شهرهای رمادی و فلوجه استان الانبار صورت گرفته است.

از سوی دیگر ارتش عراق از پاکسازی 90 درصد شهر الرمادی خبر داده است؛ سازمان مبارزه با تروریسم عراق نیز اعلام کرد 4 تن از فرماندهان ارشد داعش در الانبار دستگیر شده اند.

در این میان، جمعیت هلال احمر عراق از آوارگی 10 هزار خانواده از شهر فلوجه در روزهای گذشته خبر داد. شمار زیادی از مردم فلوجه از مناطقی که به اشغال عناصر مسلح القاعده در آمده است، گریخته اند.

هلال احمر عراق تاکید کرد که اکثر آوارگان، به اطراف شهر فلوجه فرار کرده و به مدارس و ساختمان های دولتی یا خانه های خویشاوندان خود پناه برده اند. صدها تن از این خانواده ها به استان کربلا، پناه برده و تولیت آستان مقدس امام حسین (ع) درهای زائرسراهای خود را به روی آوارگان گشوده است. این تولیت ضمن اسکان آوارگان در مجتمع های مسکونی زائران، نیازهای اولیه آنها را نیز برآورده کرده است.

درحالی که ارتش عراق و نیروهای امنیتی توجه خود را به عملیات ضد تروریستی در استان الانبار مشغول کرده اند، امروز در انفجار خودروی بمب گذاری شده در مقابل مرکز سربازگیری ارتش عراق در فرودگاه المثنی بغداد، ده تن کشته و بیش از 20 تن دیگر زخمی شدند.

ارتش عراق در آخرین درگیری ها در استان الانبار منطقه الجزيره را به كنترل خود درآورد و عناصر گروه تروريسي "دولت اسلامي عراق و شام" را در نقاط مختلفی از این استان به هلاکت رسانده و تحت تعقیب است؛ همچنین شمار زیادی از تروریست ها در 24 ساعت گذشته دستگیر شده اند.

نوري مالكي، نخست وزير عراق ضمن درخواست از مردم استان الانبار برای اخراج تروریست ها از این استان، بر تعهد دولت این کشور برای از بین بردن القاعده تاکید کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها