موضع اتحادیه اروپا درباره عملیات ارتش عراق در الانبار

موضع اتحادیه اروپا درباره عملیات ارتش عراق در الانبار
پنج‌شنبه 19 دی 1392 - 23:01

رئیس هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق از تلاش های دولت نوری مالکی برای مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "یانا هباشکوفا" رئیس هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا در بغداد امروز پنج شنبه در دیدار با هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق از تلاش دولت آن کشور برای مقابله با تروریسم قدردانی کرد.
سایت عراقی سومریه نیوز به نقل از وزارت امور خارجه این کشور تأکید کرد، "یانا هباشکوفا" رئیس هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا امروز با هوشیار زیباری وزیر خارجه در بغداد دیدار کرد. در این دیدار برنامه کاری اولین نشست مشترک شورای همکاری عراق و اتحادیه اروپا که قرار است در اواسط ماه میلادی جاری در بروکسل برگزار شود مورد بررسی قرار گرفت.
در بیانیه وزارت امور خارجه عراق همچنین آمده است که زیباری در این دیدار از کمک های اتحادیه اروپا به کمیسیون عالی انتخابات و ارائه تجربیات با هدف موفقیت تجربه دمکراسی در عراق استقبال کرد. رئیس هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا نیز در این دیدار از  تلاش های دولت عراق در زمینه مبارزه با تروریسم قدردانی کرد.
ارتش عراق و پلیس استان الانبار (غرب عراق) با کمک عشایر این استان از 21 دسامبر گذشته عملیات گسترده ای را با هدف از بین بردن تروریست های گروهک داعش و سایر گروهک های وابسته به القاعده آغاز کرده است؛ این عملیات با استقبال بین المللی مواجه شده است و کشورهای مختلف برای ارائه انواع تجهیزات و سلاح های جدید جهت استفاده در این عملیات اعلام آمادگی کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها