بازداشت یک تبعه مغرب در الجزایر به اتهام جاسوسی

بازداشت یک تبعه مغرب در الجزایر به اتهام جاسوسی
جمعه 20 دی 1392 - 22:53

نیروهای امنیتی الجزایر یک تبعه مغرب را به اتهام جاسوسی بازداشت کردند که این مساله بار دیگر روابط دو کشور را تیره کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الخبر چاپ الجزایر نوشت: نیروهای امنیتی الجزایر یک تبعه مغرب را هنگام خروج از کشور به مقصد ترکیه بازداشت کردند که این فرد مدتی بعد فرار کرد ولی مجددا بازداشت شد .
این روزنامه پر شمارگان الجزایری در ادامه با بیان اینکه کارت های شناسایی الجزایری و مغربی خالی (بدون اطلاعات) و فیلم هایی از این جاسوس مغربی به دست آمد که چند تظاهرات را تصویربرداری و در آن ضبط کرده بود، نوشت: پرونده این تبعه مغربی در دستگاه قضایی بررسی می شود و به زودی به اتهام جاسوسی محاکمه خواهد شد .
روابط مغرب و الجزایر به علت اختلاف این دو کشور درباره مناقشه منطقه "صحرای باختری" تیره شده است و حمله تظاهرکنندگان مغربی به سرکنسولگری الجزایر در شهر الدار البیضاء مغرب نیز روابط دوجانبه را تیره تر کرده است.
تعدادی از اتباع مغرب نوامبر 2013 در اعتراض به اظهارات عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری الجزایر درباره مناقشه صحرای باختری مقابل سرکنسولگری الجزایر تظاهرات کردند که یک تظاهرکننده از ساختمان سرکنسولگری بالا رفت و پرچم الجزایر را پایین آورد.
دولت مغرب پیش از برگزاری این تظاهرات سفیر خود در الجزیره پایتخت الجزایر را فراخوانده بود .
عبدالعزیز بوتفلیقه در اظهاراتی خواستار تشکیل کمیته ای برای نظارت بر وضعیت حقوق بشر در منطقه صحرای باختری شده بود منطقه ای که 80 درصد آن تحت کنترل مغرب است .
مرزهای زمینی الجزایر و مغرب هم از سال 1994 درپی وقوع انفجار در هتل "اطلس اسنی" شهر مراکش مغرب بسته است .
مغرب، الجزایر را به دست داشتن در این انفجار متهم می کند ولی الجزایر اتهام وارده را رد می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها