راهکار اخوان مصر برای بازگشت به قدرت

راهکار اخوان مصر برای بازگشت به قدرت
شنبه 21 دی 1392 - 15:13

جیزه، العالم ـ برخی سران سیاسی مخالف در مصر می گویند، هواداران اخوان المسلمین با ادامه تظاهرات و اعتراضها به دنبال تسلط بر میدانهای بزرگ کشور، جهت بازگشت این گروه به قدرت هستند.

خبرنگار شبکه العالم روز شنبه گزارش داد؛ پلیس مصر اعلام کرده که در درگیری میان مخالفان و هواداران اخوان المسلمین در اسکندریه و سوئز، سه تن کشته و شماری دیگر زخمی شدند؛ همچنین در تظاهراتی که بنا به دعوت اخوان المسلمین در چندین شهر برگزار شد، درگیریهایی صورت گرفت و نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرده، و صدها تن را بازداشت کردند.
نیروهای امنیتی تاکید کردند که بازداشت تظاهرکنندگان در راستای اجرای قانون محدویت تظاهرات و تصمیم دولت در این خصوص است، مسوولان امنیتی بر کنترل کامل مناطقی که شاهد تظاهرات هستند، تاکید کردند.
سرلشکر "محمد سمیر" معاون فرمانده امنیت مرکزی در خصوص تظاهرات در منطقه جیزه گفت: آنها تلاش می کنند دست به اغتشاشات بزنند اما ما وضعیت را تحت کنترل خود در آوردیم، تعداد آنها حدود 2 هزار نفر است و ما با توسل به عملیات متفرق کردن و بازداشت، به مقابله با آنان مبادرت می کنیم.
برخی رهبران سیاسی از جبهه های مخالف، تداوم تظاهرات اخوان المسلمین را اینگونه تفسیر می کنند که این گروه در تلاش برای بازگشت به قدرت، در صدد تسلط تدریجی بر میدانهای بزرگ تا روز 25 ژانویه (سالروز پیروزی انقلاب مصر) است.
"کریمه حفناوی" دبیر کل حزب سوسیالیست مصر اظهار داشت که از 4 ژانویه تا 25 ژانویه آنها (اخوان المسلمین) به خیابانها خواهند آمد، سپس میدانها مانند میدان التحریر و رابعه را تحت سیطره خود درمی آورند و سپس بنا به دیدگاه خودشان، روز 24 ژانویه قدرت را بازپس می گیرند. ما باید با این تشدید اقدامات که در چارچوب نقشه آنها صورت می گیرد، مقابله کنیم.
"علاء ابوالنصر" عضو ائتلاف ملی حمایت از مشروعیت گفت: ما حد مشخصی برای تظاهرات خود نداریم، نمی گوییم که در یک یا دو ماه و یا در سال 2014 و حتی 2020 تظاهرات ما به پایان می رسد. ما دهها سال به انقلاب خود ادامه خواهیم داد یا آنها ما را از بین خواهند برد و یا اینکه ما کودتای نظامی را سرنگون خواهیم کرد.
وی افزود: ما می خواهیم کودتای نظامی و نه هیات ها و یا  نهادها را سرنگون کنیم. مشکل ما کودتاچیان و فرماندهان کودتا هستند.
در سایه اصرار و پافشاری دو طرف بر موضع خود، درگیریها در مصر با افزایش بازداشتها و زخمی شدن تظاهرکنندگان همچنان با شدت ادامه دارد. یادآور می شود که از زمان سرکوب تحصن هواداران محمد مرسی، رییس جمهور برکنار شده مصر در آگوست 2013 که بیش از 700 کشته بر جای گذاشت، هواداران اخوان المسلمین هر جمعه تظاهراتی برگزار می کند.

FF-11-22:58

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها