دلیل درگیری گروه‌های مسلح در سوریه

دلیل درگیری گروه‌های مسلح در سوریه
يکشنبه 22 دی 1392 - 12:16

خبرنگار شبكه العالم از سوريه گزارش داد، درگيري بين گروه موسوم به "داعش" و دو گروه مسلح "جبهه اسلامي" و "ارتش آزاد" شدت گرفته است؛ این درحالی است که همه این گروه ها از سوی چند طرف شناخته شده در خارج از سوریه حمایت می شوند.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه در گزارشی از دمشق تأکید کرد: این درگیری ها بر سر نفوذ بر مناطق و به هدف گرفتن سهمی هرچه بزرگتر از کمکهای حامیان مالی این گروه‌ها است.
"ابراهیم ونوس" پژوهشگر سوری در امور راهبردی به خبرنگار العالم گفت: به طور کلی مقاصد و اهداف کشورهای حامی گروههای مسلح در سوریه متفاوت است. عربستان، قطر، آمریکا و ترکیه همگی از این گروهها و افراد مسلح حمایت می کنند و هریک نیز اهداف و مقاصد خاص خود را دنبال می کنند.
وی افزود: سازمانهای مخفی یهودی و ماسونی جهانی، عربستان، قطر، ترکیه و حتی آمریکا را هدایت می کنند و اسرائیل در پس پرده همه آنها است.
خبرنگار العالم در ادامه این گزارش تأکید کرد: درپی شکست مذاکرات بین طرفهای درگیر در منطقه ادلب، درگیری‌ها به طرز گسترده ای شدت گرفته است و گروه داعش اخیرا یک دستگاه خودروی بمبگذاری را در مناطق استقرار گروه مسلح جبهه اسلامی منفجر کرد.
وی افزود: گزارشها حاکی است که درپی ورود نیروها و تجهیزات پشتیبانی از ریف غربی منطقه ادلب، افراد مسلح داعش عملیات پاتک را در تپه رقه در ساعات گذشته اجرا کردند و به نظر می رسد که درگیری تا این لحظه به نفع آنها پیش می رود و به طرز گسترده ای در شهر تل ابیض پیش روی می کنند و عقب نشینی محسوسی از سوی گروه احرار الشام وجود دارد.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: دوطرف یکدیگر را متهم کرده و دروغ‌های یکدیگر را برملا می کنند؛ به گونه ای که گروه داعش اخیرا یک نوار ویدئویی را ارایه و در آن اشاره کرد که ارتش آزاد تعدادی از عناصر خودش را کشته و مدعی شده که آنها را داعش به قتل رسانده است.
MKH-11-22:33

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها