دستگیری چند تروریست مغربی و حمله به اردوگاه داعش در عراق

يکشنبه 22 دی 1392 - 12:41

خبرنگار العالم در عراق گزارش داد، ارتش این کشور در ادامه عملیات در استان الانبار دهها عضو گروه داعش از جمله چند مغربی را دستگیر و دو اردوگاه آنها را در منطقه القائم نابود کرده است.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه در گزارشی تأکید کرد، درگیری های شدید طی دو روز گذشته در خیابان ستین و منطقه الملعب در شهر الرمادی مرکز استان متمرکز بوده است.

به گفته منابع نظامی، دهها نفر از افراد مسلح از چمله چهار مغربی دستگیر شده اند.

عضو فراکسیون الاحرار در پارلمان عراق در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: راه حل باید نظامی باشد زیرا داعش یک گروه تروریستی است و باید به شیوه نظامی با آن برخورد کرد؛ نمی توان با تروریست ها و جنایتکاران و قاتلان مذاکره کرد اما راه حل سیاسی می تواند از طریق همکاری بین دستگاههای امنیتی و عشایر صورت گیرد.  

خبرنگار العالم در ادامه این گزارش اظهار داشت: حملات علیه داعش و القاعده به شهر الرمادی محدود نشده، بلکه شهرهای دیگر از جمله منطقه القائم را هم دربرگرفته است تا جایی که منابع امنیتی تاکید کردند نیروهای ارتش توانستند دو اردوگاه داعش را در این منطقه نابود کنند.

با وجود ادامه عملیات ارتش در استان الانبار، برخی از راه حل سیاسی مشروط برای پایان دادن به وضعیت این استان سخن می گویند.

"عبدالعباس شیاع" عضو ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق در مصاحبه با خبرنگار العالم اظهار داشت ما از طریق راه حل های مسالمت آمیز می خواهیم این جنایتکاران قاتل به نیروهای امنیتی تحویل داده شوند؛ اما در صورت درگیری آنها با نیروهای امنیتی، این افراد باید کشته شوند و نباید به آنها اجازه خروج دارد؛ زیرا در این صورت این وضع در مکان دیگری تکرار خواهد شد.

براساس اطلاعات کنونی، درگیری هایی که در برخی مناطق الانبار علیه افراد مسلح داعش شدت گرفته تاکنون به نابودی بخش مهمی از توان و امکانات نظامی داعش منجر شده است به ویژه اینکه ارتش عراق برای اولین بار از امکانات پیشرفته استفاده کرده که باعث شده است بتواند تحرکات این گروه مسلح را در استان الانبار زیر نظر بگیرد.

"نوری مالکی" نخست وزیر عراق جمعه گذشته با متهم کردن برخی کشورها به حمایت از تروریستها در عراق گفت که برخی تروریست‌ها با گذرنامه‌های عربی وارد خاک عراق شده و دست به عملیات تروریستی می زنند؛ وی هشدار داد که کشورهای حامی تروریست ها باید بدانند که آتش تروریسم دامن آنها را خواهد گرفت.

-11-22:40


 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها