"ارتش آزاد ملی"، تروریست‌های جدید عربستان در سوریه

يکشنبه 22 دی 1392 - 17:43

عربستان در حال آماده سازی نسخه جدیدی از "ارتش آزاد" با نام "ارتش آزاد ملی" در سوریه است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جمال معروف" سرکرده گروه تروریستی" شورشیان سوریه" از زیر مجموعه های "جبهه اسلامی سوریه" در گفتگو با روزنامه "الشرق الاوسط" از تلاش عربستان سعودی برای تشکیل لشکر جدیدی با نام" ارتش آزاد ملی" سوریه خبر داد.

بر این اساس، این گروه که نسخه جدیدی از لشکر شکست خورده ارتش آزاد است، هدف جنگ با ارتش سوریه و دیگر گروه های افراط گرای اسلامی در سوریه را برعهده خواهد داشت.

جمال معروف گفت: ارتش آزاد پس از حمله جبهه اسلامی به پایگاهش در مرز ترکیه دیگر نفوذ و قدرت میدانی ندارد. وی پیش بینی کرد نیمی از جنگجویان سوری به "ارتش آزاد ملی" بپیوندند.

ائتلاف گروه های تروریستی و تشکیل"جبهه اسلامی سوریه" برای مقابله با داعش، در چندماه اخیر باعث ضعیف شدن ارتش آزاد شد. پس از حمله جبهه اسلامی به پایگاه‌ و انبارهای ارتش آزاد سوریه در گذرگاه "باب الهوی" در مرز ترکیه و تصرف آن، "سلیم ادریس" رئیس ستاد ارتش آزاد از سوریه فرار کرد.

پیش از این نیز گزارش هایی درباره تلاش عربستان سعودی برای تشکیل دو لشگر تروریستی با کمک پاکستان، اردن، امارات و فرانسه منتشر شده بود. به نوشته فارن پالیسی، هدف عربستان تشکیل ۲ لشکر ۵ تا ۱۰ هزار نفری و اعزام آنها به سوریه است. گفته می شود این افراد در پاکستان و اردن آموزش دیده و به سلاح های فرانسوی مجهز می شوند.

شکست ماموریت ارتش آزاد از یک سو و ناتوانی دولت اوباما برای حمله به سوریه باعث همپیمانی بیشتر فرانسه و عربستان و عزم سعودی ها برای تخریب هرچه بیشتر سوریه از طریق گروه های تروریستی شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها