سرکرده جدید القاعده در تونس و لیبی

سرکرده جدید القاعده در تونس و لیبی
دوشنبه 23 دی 1392 - 08:17

سازمان القاعده در مغرب، خالد الشایب شهروند الجزایری معروف به ابولقمان را به عنوان سرکرده گروه موسوم به "انصار الشریعه" در تونس و لیبی منصوب کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الجزایری الشروق در شماره امروز خود نوشت: ابولقمان جانشین ابوعیاض تونسی شده است که نیروهای آمریکایی او را در لیبی دستگیر کردند.
این روزنامه نوشت: سازمان القاعده در سرزمین های مغرب اسلامی، خالد الشایب را که از نزدیکان عبدالمالک دردوکال معروف به ابومصعب عبدالودود سرکرده القاعده در مغرب اسلامی محسوب می شود به عنوان رییس شاخه خود در تونس و لیبی منصوب کرده است.
به نوشته الشروق، خالد الشایب معروف به ابولقمان که نام او در بیانیه وزارت کشور تونس به عنوان خطرناکترین تروریست نفوذ کرده به تونس و به طور مشخص در منطقه کوه های الشعانبی ذکر شده است، از قدیمی ترین عناصر مسلح در الجزایر محسوب می شود و در اواخر دهه 1990 به سازمان تروریستی القاعده پیوست.
وی یکی از اعضای اصلی گروه موسوم به "مجلس شورای مجاهدین" بود و در استان بجایه در 250 کیلومتری شرق الجزیره به دنیا آمده  و در ساخت مواد منفجره تخصص دارد و بر حملات انتحاری القاعده نظارت می کرد.
به نوشته الشروق، ابولقمان چند روز پیش وارد خاک تونس شد و نیروهای تونسی تحرکات او را زیر نظر داشتند. وی عازم منطقه درنه لیبی  است که اعضای سازمان القاعده در مغرب اسلامی و انصار الشریعه در آنجا مستقر هستند. آمریکا گروه انصار الشریعه را عامل انفجار کنسولگری این کشور در بنغازی و کشتن سفیر آمریکا در لیبی می داند.
الشروق افزود خالد الشایب (ابولقمان) دوست خود موسوم به ناصر تومی را که زیر پرچم القاعده در منطقه باتنه در شرق الجزایر فعالیت می کرد با خود به تونس برده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها