بازداشت ورزشکاران ملی در بحرین

بازداشت ورزشکاران ملی در بحرین
دوشنبه 23 دی 1392 - 11:30

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه بامداد امروز با حمله به منازل مردم در جزیره النبیه صالح سه شهروند از جمله یک کودک را بازداشت کردند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، شاهدان عینی گفتند که نیروهای امنیتی بحرین، از دیوار منازل مردم بالا رفتند و از پنجره ها وارد اتاق ها شدند و عکس هایی نیز از تخریب وسایل و ولوازم خانه و درهای منازل توسط این افراد منتشرشد.
سایت شبکه "اللؤلؤه" تأکید کرد، در حملات صبح امروز علی مرهون، حسن عبدالحسین خمیس و حسین حسن القطان از بازیکنان تیم ملی والیبال بحرین بازداشت شدند.
علی مرهون دو سال پیش هنگام بازگشت به منزلش در منطقه بازرسی در پل ستره بازداشت شده بود.
مرهون از مهم ترین استعدادهای تیم ملی والیبال بحرین است که سال 2006 علیرغم کمی سن  برای بازی در تیم ملی دربازیهای قهرمانی جوانان خلیج فارس در امارات برگزیده شد.
وی به تیم ملی نوجوانان نیز راه یافت و به مدت دو سال بازی کرد و با تیم ملی نوجوانان در بازیهای قهرمانی سال 2006 خلیج فارس در کویت نیز بازی کرد و همان سال مقام قهرمانی کشورهای عربی در دمشق را به دست آورد.
مرهون در سال 2008 که بحرین میزبان  قهرمانی جام جوانان خلیج فارس بود ، به نمایندگی از تیم ملی جوانان و هم چنین در بازیهای قهرمانی کشورهای عربی در سال 2008 بازی کرد وی هم چنین در بازیهای قهرمانی عمان نیز حضور یافت.
وی هم چنین جزو تیم ملی والیبال ساحلی است و سال گذشته نیز در بازیهای قهرمانی کشورهای عربی که در رباط پایتخت مغرب برگزار شد به مدال های نقره و برنز دست یافت .
علی مرهون عضو باشگاه منطقه محل سکونت خود "النبیه صالح" بوده و هم چنین مورد توجه بزرگترین باشگاههای داخلی و کشورهای حوزه خلیج فارس است و مذاکرات مختلفی برای بازی در تیم های خارجی داشته و پیش از بازگشت به باشگاه خود در بزرگترین باشگاههای بحرین نیز حضور داشته است.
گفتنی است نیروهای امنیتی پیش از مرهون ، یونس عبدالکریم را روز جمعه 27 دسامبر2013 پس از بازگشت از زیارت عتبات مقدس عراق در فرودگاه بحرین و هم چنین صبح پنجشنبه 26 دسامبر 2013علی حسن مناعی دیگر بازیکن را پس از حمله به منزل وی در منطقه الجفیر بازداشت کردند.
ورزشکاران بحرینی اقدام حکومت را هدف قرار دادن جامعه ورزشی عنوان و تاکید کردند شمار زیادی از ورزشکاران که افزون بر 60 نفر هستند از جمله برخی ستاره های تیم ملی در رشته های مختلف هم اکنون بازداشت به سر می برند.
وزارت کشور بحرین همچنین حکیم علی محد العریبی ستاره تیم ملی فوتبال را که 19 سال دارد، پس از بازگشت از بازی های قهرمانی غرب آسیا در دوحه، بازداشت کرد و یک دادگاه بحرینی روز دوشنبه ششم ژانویه 2014 ، 9 شهروند را به 10 سال حبس و دو نفر دیگر را که العریبی نیز جزو آنان بود، به اتهام سیاسی به سه سال حبس محکوم کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها