درگیری داعش و گروه های مسلح در رقه

درگیری داعش و گروه های مسلح در رقه
دوشنبه 23 دی 1392 - 13:29

سران گروه "داعش" در بیانیه ای گروه "جبهه النصره" را به تبانی با دیگر گروه های مسلح در سوریه متهم کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سران داعش در بیانیه ای مدعی شدند، گروه موسوم به "جیش المجاهدین" حمله به حلب، ادلب، حماه و مناطق دیگر را آغاز کرد و گروه داعش در "رقه" ستون های نظامی خود را به این مناطق اعزام کرده است.
این بیانیه افزود: ما در برهه اخیر بسیاری از تحرکات مشکوکی را که دو گروه احرار الشام و جبهه النصره انجام می دادند، زیر نظر داشته و رصد می کردیم اما فکر نمی کردیم که وضعیت به جایی برسد که این گروههای دارای رویکرد سلفی حاضر در رقه به سطح صف آرایی و جبهه بندی برسد.
داعش در این بیانیه به طور مشخص جبهه النصره و احرار الشام را متهم کرد که از حوادث جاری در حلب و دیگر مناطق سوء استفاده کرده است، تا به این گروه از پشت خنجر بزند.
از سوی دیگر مرکز موسوم به "دیده بان حقوق بشر" سوریه اعلام کرد که عناصر داعش یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده را نزدیک مقبره "اویس قرنی" در محله المشلب در رقه منفجر کردند. جبهه النصره بعد از تخریب و اهانت به این زیارتگاه از آنجا به عنوان مقر خود استفاده می کرد.

این مرکز که مقر آن در لندن قرار دارد، ادامه داد؛ داعش شماری از جنگجویان گروههای مسلح دیگر را نزدیک منطقه الکنطری در 80 کیلومتری شهر رقه اعدام کرد. این مرکز پیش از این از وجود بیش از 60 جسد جنگجویان مخالف دربیمارستان دولتی شهر رقه خبر داده بود.
برخی منابع رسانه ای مخالفان سوری پیش بینی کردند که شمار کشته های درگیری ها از یک هفته پیش بین گروه داعش از یک سو با گروههای مسلح "جبهه اسلامی" و "جیش المجاهدین" و "جبهه ثوار سوریا" به یکهزار نفر برسد بویژه که عملیات آدم ربایی و اعدام های دوجانبه آنها ادامه دارد.

گروه های مسلح در سوریه برای دستیابی به سهم هرچه بیشتر از کمکهای مالی و تسلیحاتی که از سوی حامیان خارجی آنها به ویژه عربستان سعودی و چند کشور غربی ارسال می شود، تلاش می کنند مناطق بیشتری را تحت کنترل خود در آورند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها