جدیدترین شکاف در ائتلاف معارضین سوری

جدیدترین شکاف در ائتلاف معارضین سوری
سه شنبه 24 دی 1392 - 12:18

گروه موسوم به "ستاد نظامی و گردانهای رزمی" مخالف نظام سوریه، در بیانیه ای اعلام کرد که به علت ناکامی ائتلاف "ملی" در تاسیس ارتش ملی و توزیع نامناسب اموال و عدم حمایت سیاسی از این ستاد، از ائتلاف مذکور کناره‌گیری کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در بیانیه این ستاد آمده است: "شکست در تاسیس یک ارتش ملی از نیروهای انقلابی به علت انتخاب اشتباه اهرم ها و افراد برای این ماموریت روی داد".

این بیانیه می افزاید: عدم حمایت سیاسی از ستاد نظامی و رها کردن آن در تعامل مستقیم با جامعه بین المللی باعث شد که زیر بار فشار و دیکته خواسته ها قرار گیرد.

در بیانیه، رئیس ائتلاف به طور مستقیم مورد اتهام قرار گرفته، چرا که "ستاد نظامی را دور زده و اموال سیاسی و نظامی را نامناسب توزیع کرده است".

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: اقدام رئیس ائتلاف در توزیع مستقیم پول بین گردانها بدون توجه به سلسله مراتب و نادیده گرفتن ستاد نظامی، باعث شد که ابهت این ستاد در عملیات نظامی از دست برود و ارتش آزاد با ناکامی های بزرگی روبرو شود.

این ستاد در ادامه به نبود کمیته یا دفتری برای پیگیری اقدامات نظامی یا ارزیابی آن؛ و فقدان گزارش های نظامی قابل اعتماد در ائتلاف اشاره کرده است.

براساس بیانیه این ستاد، در جریان همه نشست های ائتلاف در شش ماه گذشته و بعد از ورود ستاد نظامی، بی توجهی و نادیده گرفتن اوضاع میدانی و نظامی ادامه یافته و فقط یک بار این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها