قول وزیر خارجه لبنان درباره پرونده تروریست سعودی

قول وزیر خارجه لبنان درباره پرونده تروریست سعودی
سه شنبه 24 دی 1392 - 13:03

بیروت، العالم- وزیر امور خارجه لبنان بر لزوم شناسایی عاملان حملات تروریستی این کشور به خصوص حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت تأکید کرد و گفت: به چیزی کمتر از "یافتن تمام حقایق" در خصوص پرونده الماجد رضایت نمی دهیم.

عدنان منصور روز سه شنبه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی شبکه خبری العالم به لبنان گفت: همه مدارک و نتایج تحقیقات  نشان می دهد که ماجد الماجد (سرکرده سعودی تروریستها) مُرده است.

منصور افزود: مسوولان مربوطه تحقیقات خود را برای مشخص کردن اقدامات ماجد الماجد ادامه می دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا فردی غیر از ماجد در لبنان بازداشت شده است، گفت: این امر در حیطه مسؤولیت دستگاه های امنیتی است.

خبرگزاری ملی لبنان روز 4 ژانویه 2014 اعلام کرده بود که ماجد الماجد سرکرده سعودی گروه تروریستی " گردان های عبدالله عزام" چند روز پس از بازداشت، به علت وخامت وضعیت جسمی جان باخته است.
گروه عبدالله عزام حمله به سفارت ایران را به عهده گرفته بود.

حسین امیر عبداللهیان معاون امور کشورهای عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران پس از دستگیری ماجد، از مسوولان لبنان خواست که به شک و تردیدهای مربوط به مرگ ماجد اهمیت بدهند.

منصور حقیقت پور، معاون رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران نیز اعلام کرد که ایران حق شکایت از عربستان به شورای امنیت سازمان ملل متحد را درخصوص حمله تروریستی ماجد الماجد به سفارت ایران در لبنان دارد.

دستگاه قضایی لبنان سال 2009 حکم حبس ابد ماجد الماجد را به جرم عضویت در گروه مسلح "فتح الاسلام"، نگهداری مواد منفجره و استفاده از آن در حملات تروریستی به صورت غیابی صادر کرد.

ارتش لبنان سال 2007 پس از 3 ماه درگیری سنگین با گروه فتح الاسلام در اردوگاه آوارگان فلسطینی "نهر البارد" در شمال این کشور توانست اعضای این گروه را سرکوب کند.

پربیننده ترین خبرها