آمریکا و انگلیس، ائتلاف مخالفان سوری را تهدید کردند

آمریکا و انگلیس، ائتلاف مخالفان سوری را تهدید کردند
سه شنبه 24 دی 1392 - 14:56

یک منبع نزدیک به مخالفان موسوم به "ائتلاف ملی سوریه" خبرداد که واشنگتن و لندن به مخالفان هشدار داده‌اند، در صورت عدم مشارکت درکنفرانس "ژنو 2"، دیگر از آنان حمایت نخواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "گاردین" به نقل ازیک مسوول بلند پایه این ائتلاف عصر دیروز، دوشنبه، گفت: آمریکا و انگلستان پیام روشنی به ائتلاف ملی سوریه در خصوص شرکت در کنفرانس صلحی که هفته آینده در سوییس برگزار خواهد شد، ابلاغ کرده اند.

این مسؤول که خواست نامش فاش نشود، خاطرنشان کرد: انگلستان و آمریکا از ما می خواهند به ژنو برویم. فرانسه نیز مانند عربستان و ترکیه، از ما چنین خواسته ای دارد، اما برخلاف انگلیس و آمریکا، تصمیم مان هرچه باشد باز به حمایت از ما ادامه خواهند داد.

وی افزود: واشنگتن و لندن، آشکارا به این ائتلاف هشدار داده اند که در صورت عدم اعزام هیاتی به این کنفرانس، حمایت خود را ازمخالفان قطع خواهند کرد زیرا در این صورت اعتبار خود را در برابر جامعه بین الملل از دست خواهند داد.

ائتلاف به اصطلاح "ملی" سوریه روز جمعه درباره مشارکت در کنفرانس ژنو 2 که قرار است بیست ودوم ژانویه (دوم بهمن ماه) در شهر مونترو سوییس برگزار شود، تصمیم گیری خواهد کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها