حمایت روحانیون شیعه و سنی از عملیات الانبار + فیلم

سه شنبه 24 دی 1392 - 22:15

عشایر مرکز و جنوب عراق به همراه علمای شیعه و اهل تسنن این مناطق برای کمک به عملیات ارتش در استان الانبار اعلام امادگی کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از عراق، در حالی که ارتش به حملات خود برای منهدم کردن مخفیگاه های عناصر القاعده در شهرهای فلوجه و رمادی استان الانبار ادامه می دهد، عشایر مرکز و جنوب عراق به همراه علمای شیعه و اهل تسنن این مناطق ضمن حمایت از ارتش، برای کمک درعملیات استان الانبارعلیه عناصر داعش اعلام آمادگی کردند.

"ایاد العرنوطی" فعال سیاسی عراقی به خبرنگار العالم گفت: سرکوب تکفیری های جنایتکار وظیفه ای دینی و انسانی و ملی است.

شیخ "حامد آل مشرف" رئیس یکی از عشایر عراق نیز در مصاحبه با العالم تأکید کرد: عشایر از ارتش شجاع وقهرمان در مبارزه با تکفیری های جنایتکار حمایت می کنند.

شیخ "عدنان العانی" پیش نماز و خطیب عراقی نیز اعلام کرد: ما در این شرایط که تکفیری های خارجی برای برهم زدن وحدت ملی مان وارد عراق شده اند، از ارتش حمایت می کنیم.

شیخ "هیثم الاسدی" یکی دیگر از پیش نمازها و خطبای عراق در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: تکفیری ها به اهداف خود نخواهند رسید، زیرا مردم عراق با گرایش های دینی، مذهبی و قومیتی مختلف خود مخالف افکار و عقاید تکفیری ها هستند.

نیروهای ارتش عراق در عملیات امروز (سه شنبه ) مشاور نظامی اردنی تبار گروه تروریستی داعش را که می خواست از سوریه وارد استان الانبار شود، دستگیر کردند. چند عضو دیگر این گروه نیز هنگام ورود به کربلای معلی دستگیر شدند.

آخرین خبرها نیز حاکی از کاهش شدت درگیری ها بین ارتش و داعش در استان الانبار است و منابع نظامی علت این امر را فرار اعضای این گروه از اکثر مناطق شهر رمادی - مرکز استان الانبار - می دانند.

سه عضو داعش نیز در درگیری های غرب الرمادی به هلاکت رسیده و 4 عنصر تروریستی دیگر نیز زخمی شدند.

"حیدر قاسم" خبرنگار شکبه العالم درعراق در پایان این گزارش گفت: مردم و شخصیت های سیاسی عراق و شورای امنیت سازمان ملل از ارتش در مبارزه با گروه های مسلح حمایت می کنند، و ارتش شاید در چند روز آینده به بسیاری از ناآرامی های غرب کشور پایان دهد.

1-14- 18:10

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها