پاکسازی کامل مناطقی از حومه حلب در سوریه + فیلم

سه شنبه 24 دی 1392 - 22:41

ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی، شماری از مناطق حومه شرقی حلب را به کنترل خود درآورد.

"حسام زیدان" خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، ارتش سوریه در بیانیه ای اعلام کرد، نیروهایش به همراه نیروهای دفاع ملی، مناطق نقارین، زرزور، طعانه، صبیحه و تله 35 را به کنترل خود درآورده اند و این دستاورد بزرگ باعث بهبود وضعیت امنیت مناطق اطراف فرودگاه بین المللی حلب و پاکسازی حومه شمالی و شرقی این شهر بزرگ از تروریست ها خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که نیروهای دولتی با پیشروی در این منطقه، کنترل شهرک صنعتی شمال شرق حلب و راههای منتهی به شهرک الباب در حومه حلب را در اختیار گرفتند و حلقه محاصره را بر تروریست های مستقر در برخی از مناطق اطراف این شهر تنگ تر کردند.

در همین راستا، عناصر گروهک داعش، پس از درگیری با تروریست های سایر گروهک ها و اعدام 60 تن از آنها، کنترل شهرک الباب در حومه حلب را در اختیار گرفتند.

در شهرک برزه در شمال دمشق نیز، پس از موفقیت تلاش ها در زمینه آشتی ملی، کارگاه هایی برای زمینه سازی بازگشت شهروندان به شهر و منزلشان، فعالیت های خود را آغاز کردند.

از سوی دیگر تروریست ها با تیراندازی به کاروان امداد رسانی ساکنان اردوگاه یرموک در حومه دمشق از رسیدن این کاروان به مقصد جلوگیری کردند. این در حالی است که در اردوگاه مذکور علاوه بر فلسطینی ها، شمار زیادی شهروند سوری زندگی می کنند و اردوگاه در وضعیت انسانی بسیار رقت باری به سر می برد.

با وجود تسهیلات ارائه شده از سوی دولت سوریه برای ارسال کمک های غذایی به اردوگاه یرموک، گروههای تروریستی، با شلیک به سوی بولدزرهایی که در حال کنار زدن سنگرها و خاکریزهای قرار گرفته در جاده حجیرا، یلدا و اردوگاه یرموک بودند، از ورود کاروان کمک های هیأت خیریه فلسطین با همکاری کمیساریای آوارگان سازمان ملل به این اردوگاه جلوگیری کردند.

عدنان ابراهیم دبیر جنبش فلسطینی فتح به خبرنگار العالم گفت: شماری از نیروهای امنیتی و سربازان ارتش سوریه، کاروان کمک ها را همراهی می کردند و اقدام به تأمین امنیت مسیر و ارائه کمک به آن در صورت نیاز می نمودند.

وی افزود: این کاروان با عبور از چند مانع به نزدیکی اردوگاه یرموک رسید، اما افراد مسلح مانع ورود آن به اردوگاه شدند.

از سوی دیگر، روند آشتی در مناطق اطراف دمشق بار دیگر از سر گرفته شده است. به طوری که منطقه برزه نیز شاهد آشتی بوده و گروه کاملی از کارشناسان خدمات فنی به همراه مهندسان، تکنسین ها و کارگران عملیات برطرف کردن موانع و پاکسازی خیابانها را آغاز کردند و اهالی این منطقه نیز که از زمان آغاز درگیری ها از آن خارج شده بودند بار دیگر به خانه و کاشانه شان بازگشتند.

عماد علی، ناظر مجتمع خدمات برزه در این باره به خبرنگار العالم گفت: تیم خدمت رسانی با ورود به این منطقه اقدام به برطرف کردن خاکریزها و گشودن راهها نموده و آن را پاکسازی کردند تا بدین وسیله زمینه را برای بازگشت شهروندان به این منطقه فراهم کنند.

حسام زیدان خبرنگار العالم در پایان گزارش خود خاطرنشان کرد: موفقیت تجربه آشتی ملی در برزه، معظمیه و مضایا و تحویل دادن سلاح از سوی عناصر مسلح و تسلیم شدن آنها باعث تسریع در آشتی در مناطق دیگر به ویژه در ریف دمشق خواهد شد.

1-14- 14:49

پربیننده ترین خبرها