زیردریایی روسیه آمریکا را نگران کرد

زیردریایی روسیه آمریکا را نگران کرد
سه شنبه 24 دی 1392 - 22:49

مطبوعات غربی به نقل از یکی از مسئولان سرویس اطلاعاتی نیروی دریایی آمریکا تأکید کردند که زیردریایی جدید سورودوينسك روسیه باعث نگرانی مسئولان آمریکایی شده است زیرا از نیمی از تجهیزات موجود در این زیردریایی بی اطلاع هستند .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این مسئول اطلاعاتی آمریکایی گفت: اطلاع از جزئیات زیردریایی سورودوينسك غیرممکن است، لذا همه سلاح های ضد زیردریایی نمی توانند با این زیردریایی مقابله کنند.
سایت شبکه المنار لبنان به نقل از این مطبوعات غربی نوشت: با آغاز استفاده از زیردریایی سورودوينسك ، روسیه رتبه اول را در صنعت زیردریایی کسب کرد و در این صنعت از دیگر کشورها ، بسیار پیش افتاده است .
نیروی دریایی روسیه روز 30 دسامبر 2013 زیردریایی سورودوينسك را برای استفاده از آن تحویل گرفت .
زیردریایی سورودوينسك 90 خدمه دارد و قادر به حرکت با سرعت 30 گره دریایی ( هر گره دریایی معادل 1852 متر) و فرو رفتن در آب تا عمق 600 متری است .
وجه تمایز زیردریایی سورودوينسك از دیگر زیردریایی ها این است که اژدرها به جای نصب در جلوی زیردریایی ، در وسط آن نصب شده است و یک آنتن بزرگ در جلوی این زیردریایی برای کارآیی بیشتر کارگذاشته شده، و صدای این زیردریایی نیز کم است، و می تواند بی صدا و مخفیانه حرکت کند.
به نوشته روزنامه روسی "كومسومولسكايا پراودا"؛ زیردریایی سورودوينسك یکی از 8 زیردریایی است که دولت این کشور طرح ساخت آن را آماده کرده است .

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها