بازداشت 249 نفر در روز نخست همه پرسي مصر

بازداشت  249 نفر در روز نخست همه پرسي مصر
چهارشنبه 25 دی 1392 - 09:51

نیروهای امنیتی مصر در نخستین روز همه پرسی قانون اساسی جدید این کشور دست‌کم 249 را در استان های مختلف مصر بازداشت کردند .

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، همه پرسی دو روزه درباره قانون اساسی جدید مصر درحالی  صبح دیروز در سراسر مصر آغاز شد که نیروهای امنیتی ازچند روز گذشته تدابیر امنیتی شدیدی را در شهرهای مختلف به ویژه در اطراف مراکز رای گیری به اجرا گذاشته اند.
منابع امنیتی خاطرنشان کردند که ماموران پلیس مصر دیروز  249 را به اتهام تلاش برای آشوب ، هرج و مرج و اختلال در روند برگزاری همه پرسی در استان های مختلف این کشور دستگیرکردند .
یک منبع وزارت کشور مصر گفت: نیروهای امنیتی در تلاش برای تامین امنیت شهروندان برای مشارکت در همه پرسی ،  دیروز دهها نفر را به اتهام مشارکت در تظاهرات غیر قانونی از جمله در خیابان احمد الزمر در شهر نصر بازداشت کردند .
این منبع وزارت کشور می گوید نیروهای امنیتی مصر از شمار زیادی از افراد بازداشت شده، سلاح های جنگی و بطری های آتش زا کشف و ضبط کردند .
اما خبرگزاری محیط به نقل از بیانیه وزارت کشور مصر اعلام کرد که روز نخست همه پرسی قانون اساسی در بیشتر مناطق کشور در فضای آرام برگزار شد به جز در برخی موارد که هواداران اخوان المسلمین تلاش کردند در روند برگزاری آن اختلال ایجاد کنند اما نیروهای امنیتی با آنان برخورد کردند.

وزارت بهداشت مصر دیروز اعلام کرد، در جریان مقابله پلیس مصر با معترضان به برگزاری همه پرسی درباره قانون اساسی، 11 نفر کشته و 28 تن مجروح شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها