اعزام تروریست های جدید به سوریه در آستانه "ژنو2"

اعزام تروریست های جدید به سوریه در آستانه
چهارشنبه 25 دی 1392 - 11:43

دمشق (العالم)- بخش هماهنگی های گروههای مسلح در سوریه، به اعزام افراد مسلح جدید از کشورهای بیگانه در آستانه نشست "ژنو2" اعتراف کرد.

خانم "دارین فضل" خبرنگار شبکه  العالم روز چهارشنبه از دمشق گزارش داد، تحرکات حامیان گروه های مسلح و تروریست برای اعزام افراد مسلح بیشتر به سوریه در حالی است که ارتش تحرکات آنان را زیر نظر دارد.
ارتش سوریه مقر افراد مسلح موسوم به ارتش اسلام در خان الشیح و دوما در ریف دمشق را هدف قرار داد، که به کشته شدن تعدادی از افراد مسلح و تروریست از جمله اردنیها و سعودیها منجر شده است.
خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: در ادامه عملیات نیروهای ارتش سوریه در دوما، مقر تروریستها در منطقه "خان الشیخ" هدف قرار گرفت که درنتیجه آن چند تروریست اردنی و سعودی به هلاکت رسیدند.
وی افزود : پیشروی یگانهای ارتش موجب شد تا بتوانند مناطق اطراف الشیخ نجار یعنی خط تماس با گروههای مسلح در این منطقه را به کنترل خود در بیاورند.
"فیصل عزوز" عضو مجلس سوریه در گفت وگو با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: پاکسازی النقارین و مناطق اطراف آن؛ اقدام بسیار مهمی برای جلوگیری از هرگونه تلاش در زمینه رساندن کمک به تروریست ها در حلب است که  گروههای مسلح بر مسیر شرقی و منطقه صنعتی آن تسلط دارند.
درگیری ها از 10روز پیش میان گروه های مسلح و تروریستی از جمله گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) و دیگر گروههای افراطی شدت گرفته است.

در همین راستا داعش با افتخار از کشته شدن سرکرده خود در حومه حلب خبر داد و با انتشار بیانیه ای به دیگر گروههای مسلح برای آخرین بار فرصت داد تا به درگیری ها ضد داعش پایان دهند.
از سوی دیگر گروه موسوم "جبهه اسلامی" نیز به داعش برای عقب نشینی از حمص و اطراف آن و آزادی همه زندانیان 24 ساعت مهلت داد.
"ملاذ مقداد" تحلیلگر سیاسی به خبرنگار العالم گفت: گروه موسوم به جبهه اسلامی بازوی عربستان سعودی در اقدامات تروریستی بوده وبا سوریه به جنگ برخاسته و با خون سوریها تجارت می کند؛ این گروه با ایجاد چنین درگیری هایی می خواهد حضور خود را در سوریه اعلام و برای شرکت سرکرده هایش در نشست ژنو زمینه سازی کند.
از سوی دیگر، اظهارات سران بخش هماهنگی گروههای مسلح در سوریه، حاکی از ادامه اعزام افراد مسلح بیگانه به داخل سوریه است.
دارین فضل خاطرنشان کرد، با نزدیک شدن زمان برگزاری نشست ژنو 2 ، ارتش سوریه نیز به مقابله با تحرکات گروه های مسلح برخاسته و بر مناطق جدیدی تسلط یافته که بسیاری معتقدند این مساله تاثیرات زیادی بر نشست ژنو 2  دارد.
1-14- 20:40- tok

پربیننده ترین خبرها