سرنخ روابط عربستان سعودی با تروریستها

سرنخ روابط عربستان سعودی با تروریستها
چهارشنبه 25 دی 1392 - 12:00

نویسنده و پژوهشگر سرشناس فرانسوی تأکید کرد، سران گروههای تروریستی به سازمان اطلاعات عربستان سعودی وابسته هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تی یری میسان اندیشمند و نویسنده فرانسوی تاکید کرد رهبران گردانهای عبدالله عزام در سرزمین شام وابسته به القاعده به سازمان اطلاعات عربستان سعودی وابسته هستند. وی افزود این گروه تروریستی از منافع عربستان و آمریکا دفاع می کند که سازمان اطلاعات مرکزی آن (سی آی ای) سیستم بین المللی تروریسم را اداره می کند.

میسان در مصاحبه با شبکه المیادین اظهار داشت ماجد الماجد تروریست سعودی رهبر گروه موسوم به گردانهای عبدالله عزام آشکارا به نفع عربستان کار می کرد برخلاف آنچه که عربستان ادعا می کرد او تحت تعقیب این کشور است.

سایت "جنوب لبنان" به نقل از این نویسنده سرشناس فرانسوی نوشت: نباید خبر اجازه دادن سازمان اطلاعات آمریکا برای بازداشت الماجد را به سادگی باور کرد زیرا زمانی که شخصی مانند الماجد که اطلاعات زیادی درباره عملیات خود دارد بازداشت می شود او امنیت کسانی را به خطر می اندازد که با او تعامل دارند در نتیجه اینکه او در زمان بازداشت می میرد غیرمنتظره نیست و آن ها ناچار بودند او را ساکت کنند و مطمئن شوند که در دستگاه قضایی لبنان حاضر نخواهد شد. 

میسان افزود بسیاری، زمانی با القاعده تعامل داشته اند تا جایی که در ترکیه متوجه شدیم که رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه شخصا با مسئول امور مالی القاعده با هدف حمایت مالی از القاعده در سوریه دیدار کرده است.

گزارش های رسانه ای و اطلاعاتی متعددی درباره ادامه حمایت دولت اردوغان از گروههای تروریستی در سوریه منتشر می شود تا جایی که رسانه های ترکیه چند روز پیش فاش کردند که نیروهای امنیتی ترکیه دو اتوبوس حامل سلاح و مهمات را در نزدیکی مرزهای سوریه کشف و ضبط کردند که قرار بود به دست تروریست ها در سوریه برسد.

  

پربیننده ترین خبرها