عملیات الانبار اتحاد شیعیان و اهل تسنن عراق را بیشتر کرد

عملیات الانبار اتحاد شیعیان و اهل تسنن عراق را بیشتر کرد
چهارشنبه 25 دی 1392 - 13:03

عضو ائتلاف دولت قانون در عراق با تشریح روند همکاری عشایر و ارتش این کشور در استان الانبار، بر وحدت شیعیان و اهل تسنن در حمایت از ارتش عراق برای مقابله با القاعده تأکید کرد.

"عبدالحلیم الرهیمی" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه العالم تاکید کرد: نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی از دو هفته تاکنون با همبستگی و همراهی عشایر الانبار و سیاستمداران میهن پرست و شورای استان الانبار، به صورت مستمر در حال پیروزی هستند.
وی با اشاره به پشتیبانی ارتش از پلیس و عشایر در عملیات استان الانبار، اظهار داشت: ارتش اطلاعات به دست آمده از پهپادها را در اختیار پلیس و عشایر قرار دهد، و پشتیبانی و حمایت لازم را برای نیروهای امنیتی و عشایر فراهم می‌کند.
این سیاستمدار عراقی خاطرنشان کرد: اکثریت قاطع عشایر استان الانبار که به خاطر وجود "داعش" متضرر شده‌اند از ارتش در مقابله با این گروه تروریستی حمایت می کنند.
الرهیمی تصریح کرد: تا این لحظه پیروزی قطعی محقق نشده اما ضربات سنگینی به پایگاههای عناصر مسلح وارد شده است، به طوری که برخی عناصر مسلح از الانبار گریخته و برخی هم به هلاکت رسیده اند؛ اما هنوز عناصری در فلوجه باقی‌مانده اند که تلاشها برای نابودنی آنان ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: شماری از عناصر مسلح نیز در صحرای غربی هستند که نیروهای پلیس و عشایر با حمایت نیروی هوایی ارتش که ضربه های سنگینی را به داعش در استان الانبار وارد کرده، آنان را تحت تعقیب قرار می‌دهند.
عضو ائتلاف دولت قانون تأکید کرد: فعالیتهای گسترده‌ای از سوی عشایر جنوب و مرکز و حتی فرات مرکزی برای اعلام آمادگی جهت حمایت از عشایر و مردم استان الانبار در جریان است؛ که این امر بیانگر وجود همبستگی گسترده و وحدت فرزندان شیعه و اهل تسنن عراق است.
الرهیمی وحدت و همبستگی شهروندان شیعه و اهل تسنن عراق را بسیار مهم دانست و گفت: این وحدت درحالی است که رسانه‌های دشمن به دنبال تفرقه افکنی بین شیعیان و اهل تسنن هستند، و برخی سران جریان‌های سیاسی در داخل عراق نیز به این موضوع دامن می‌زنند.
MKH-14-22:47

پربیننده ترین خبرها