دلیل دعوت مغرب از ایران برای شرکت در کمیته قدس

دلیل دعوت مغرب از ایران برای شرکت در کمیته قدس
چهارشنبه 25 دی 1392 - 13:40

روزنامه مغربی با اشاره به دلایل دعوت این کشور از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کمیته قدس، این اقدام را ابتکاری شایسته توصیف کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الناس" (مردم) مغرب در مطلبی نوشت: دعوت مغرب از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در بیستمین دوره کمیته قدس در مغرب در 17 و 18 ژانویه، "ابتکاری شایسته و رفتاری متمدنانه" است.
این روزنامه خاطرنشان کرد: "مغرب با این اقدام، تمایلش را برای حضور همه کشورهای اسلامی عضو سازمان نشان داد؛ این اقدام همچنین پاسخی غیر مستقیم به کسانی است که در ریاست مغرب بر کمیته قدس تشکیک می‌کردند."
این روزنامه مغربی در ادامه نوشت: "ایران باید دستی را که به سویش دراز شده بفشارد تا بتواند در دوره آتی کمیته قدس شرکت کند؛ و این امر آغازی برای گشایش روابط و امضای آشتی اسلامی – اسلامی است."

کمیته قدس در سال 1975 میلادی به توصیه وزرای خارجه شرکت کننده در ششمین کنفرانس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جده تأسیس شد. در دهمین کنفرانس نیز تصمیم گرفته شد که ریاست آن به "حسن دوم" پادشاه سابق مغرب واگذار شود. پس از درگذشت وی، ریاست این کمیته به فرزندش "محمد ششم" پادشاه فعلی مغرب رسید.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها