فرمانده داعش در بعقوبه کشته شد

فرمانده داعش در بعقوبه کشته شد
چهارشنبه 25 دی 1392 - 17:13

فرماندهی عملیات دجله در استان دیاله، از کشته شدن فرمانده داعش در منطقه العظیم و یکی از معاونان وی در عملیات امنیتی در شمال بعقوبه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالامیر الزیدی فرمانده عملیات در مصاحبه با سومریه نیوز گفت نیروهای فرماندهی عملیات دجله شب گذشته با همکاری عشایر در منطقه العظیم در شمال بعقوبه، در یک عملیات امنیتی توانستند فرمانده داعش و یکی از معاونانش را به هلاکت برسانند.

جمیل الشمری رئیس پلیس استان دیاله نیز گفت: نیروهای امنیتی ویژه پلیس شب گذشته با عملیات منحصر به فردی در اطراف منطقه السعدیه در شمال شرقی بعقوبه فرمانده القاعده در دو منطقه السعدیه و جلولا به نام وسام امین فتح الله را به قتل رساندند.

از سوی دیگر یک منبع فرماندهی پلیس الانبار به سومریه نیوز گفت: گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام معروف به داعش، شمار زیادی از فرزندان عشایر را که با حضور آن ها در الانبار مخالفت و از نیروهای امنیتی حمایت کرده بودند، اعدام کردند.

وی افزود: داعش سناریوی حلب را در رمادی تکرار می کند و این باعث نابودی آن خواهد شد. شمار فرزندان عشایر مخالف داعش و همچنین مخالفت مردم استان الانبار با این گروه رو به افزایش است.

وی تاکید کرد: به دولت پیشنهاد شده است اهالی این منطقه برای دفاع از خود در برابر خطر این گروه ها مسلح شوند.  

یادآور می شود، استان الانبار و مرکز آن الرمادی در 110 کیلومتری غرب بغداد از 21 دسامبر 2013 شاهد عملیات نظامی گسترده علیه داعش است. تاکنون دهها نفر از عناصر این گروه کشته، زخمی و بازداشت شده اند و درگیری ها همچنان ادامه دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها