پارلمان مغرب، اندیشۀ تکفیری را جُرم بداند

پارلمان مغرب، اندیشۀ تکفیری را جُرم بداند
چهارشنبه 25 دی 1392 - 18:53

حزب اصالت و تمدن مغرب، با ارائه طرحی به پارلمان این کشور، جرم شناختن پدیده تکفیر در این کشور را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به تازگی، برخی شیوخ تکفیری در مغرب، برای مقابله با فعالان اجتماعی و سیاسی که مدافع آزادی های فردی هستند، استفاده از حربۀ "تکفیر" را در دستور کار قرار داده اند. 

پدیده تکفیر در مغرب، از دوهفته پیش، موضوع کشمکش گسترده ای در این کشور شده است. تنش بر سر این پدیده زمانی شدت گرفت که یکی از شیوخ وابسته به جریان های تندرو به نام "ابوالنعیم"، دبیرکل حزب اتحاد سوسیالیستی به نام "ادریس لشکر" را به علت مخالفت با تعدد زوجات و تاکید بر ضرورت رعایت برابری در ارث، تکفیر کرد.

این ماجرا، موضوع تکفیر را از همه جنبه های حقوقی، سیاسی و امنیتی در کانون توجه قرار داد تا جایی که دادستان کل مغرب، ابوالنعیم را دوبار به منظور بازجویی فراخواند و این واکنش، فروکش کردن صدای تکفیری ها در جامعه مغربی را به دنبال داشت، تا جایی که حتی سران جریان سلفی همچون "شیخ الفیزازی" که سالها در بازداشت به سر برده نیز خواهان تعدیل فرهنگ تکفیری در جامعه اسلامی شدند.

در همین حال، حزب اصالت و تمدن در شاخص ترین اقدام برای مبارزه با تکفیری گری، دو روز پیش با ارائه طرحی به پارلمان، جرم شناختن تکفیر و تعیین مجازات زندان برای ترویج دهندگان این فرهنگ در مغرب را خواستار شد.

حزب اصالت و تمدن، در تهیه پیش نویس این قانون، به قانون اساسی مغرب مبنی بر جرم دانستن تکفیر استناد کرد تا بار دیگر باب مناقشه هدفمند مسائل آزادی های فردی در این کشور گشوده شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها