آغاز به کار اجلاس وحدت اسلامی با سخنان رئیس جمهور

آغاز به کار اجلاس وحدت اسلامی با سخنان رئیس جمهور
جمعه 27 دی 1392 - 13:35

بیست و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی صبح امروز جمعه با سخنان آقای حسن روحانی رییس جمهور کشورمان و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در این کنفرانس 3 روزه شخصیت های سرشناس شیعه و سنی، بالغ بر 370 شخصیت خارجی از 50 کشور جهان به همراه تنی چند از اندیشمندان ایرانی حضور دارند و به بحث و تبادل نظر درباره وحدت امت اسلامی حول محور قرآن کریم؛ چالش ها و موانع و وضعیت کنونی جامعه اسلامی از منظر قرآن کریم خواهند پرداخت.

همچنین مسأله فلسطین و جایگاه محوری آن در زندگی امت اسلامی، راهکارهای عملی قرآنی برای تحقق وحدت امت اسلامی و تحریف مفاهیم قرآن کریم برای اشاعه افکار مخرب و افراط گرایی فکری در این کنفرانس بین المللی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی میزبان بیست و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی است که همزمان با آغاز هفته وحدت و میلاد باسعادت پیامبر رحمت محمد (ص) از 27 تا 29 دی ماه جاری برگزار خواهد شد.

آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان امروز صبح در این اجلاس حاضر شد و در سخنان افتتاحیه اجلاس گفت: سیره پیامبر گرامی اسلام در صلح و دوستی سرمشق و الگوی تمام ما مسلمانان است.

وی با بیان اینکه راه های مختلفی برای دستیابی به فرهنگ اسلام و اجرای آن وجود داشته باشد، گفت: با این حال یادمان باشد که مبداء یکی است و مقصد نیز یکی خواهد بود، ما از راههای مختلف و مذاهب مختلف به دنبال یک حقیقت هستیم و آن حقیقت توحید است و ما به دنبال یک مقصدیم .

در مراسم افتتاحیه علاوه بر رئیس جمهور، آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، ابراهیم جعفری نخست‌وزیر پیشین عراق، علامه سیدابراهیم امین‌السید رئیس شورای سیاسی و نماینده ویژه دبیرکل حزب‌الله لبنان،‌ دکتر هایل عبدالحفیظ داوود وزیر اوقاف اردن و شیخ احمد بدرالدین حصون مفتی اعظم سوریه سخنرانی کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها