درگیری پلیس تونس با بی‌کاران معترض

درگیری پلیس تونس با  بی‌کاران معترض
جمعه 27 دی 1392 - 18:07

پلیس استان قابس در جنوب تونس بیش از 500 معترض را که خواستار استخدام در سازمانی دولتی بودند، با شلیک گاز اشک آور متفرق کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، بیکاران معترض امروز (جمعه) مقابل ساختمان استانداری قابس تجمع کرده بودند و پلیس 17 نفر از آنها را بازداشت کرده است.

یکی از مسئولان امنیتی تونس گفت: پلیس برای جلوگیری از حمله بیکاران به ساختمان استانداری از گاز اشک آور استفاده کرد.

به نوشته فرانس پرس، این دومین روز است که صدها بیکار استان قابس برای درخواست استخدام در سازمان محیط زیست این استان تظاهرات می کنند. استاندار قابس از تظاهرکنندگان خواست که هیأتی 12 نفره برای مذاکره تشکیل دهند که تظاهرکنندگان با این امر مخالفت کردند.

بنا بر اخبار رسیده، بیکاران این استان در پی انتشار خبری مبنی بر استخدام نیرو در سازمان محیط زیست، به این سازمان هجوم برده و پس از تکذیب این خبر، برای اعتراض به سوی استانداری رفتند.

صادق بوحلیله مدیر سازمان محیط زیست استان قابس - که دو هزار کارمند دارد- گفت : خبر تصمیم سازمان محیط زیست قابس برای استخدام نیروی جدید صحت ندارد. سازمان محیط زیست استان فقط از طریق دفاتر کاریابی اطلاعیه استخدام را منتشرمی کند.

یادآور می شود انقلاب مردم تونس، درپی خودسوزی جوان بیکاری به نام محمد البوعزیزی در روز 17 دسامبر 2010 آغاز شد و زین العابدین بن علی رئیس جمهوری وقت این کشور روز 14 ژانویه 2011 با اوج گیری اعتراضات مردمی به عربستان سعودی گریخت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها