عقب‌نشینی آشکار حریری از مواضع خود علیه حزب الله

عقب‌نشینی آشکار حریری از مواضع خود علیه حزب الله
جمعه 27 دی 1392 - 19:49

نخست وزیر اسبق لبنان و سرکرده جریان 14 مارس، آمادگی خود را برای مشارکت در دولتی ائتلافی با حضور حزب الله اعلام کرد و بر خوش‌بینی نسبت به تشکیل چنین دولتی تاکید کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، حریری در مصاحبه با رویتر - که در حاشیه از سرگیری فعالیت دادگاه متهمان ترور رفیق حریری انجام شد- در پاسخ به پرسشی در خصوص "امکان مشارکت در دولتی که حزب الله در آن حضور داشته باشد"، گفت: ما از اجماع و توافق درباره تشکیل دولت جدید حمایت می کنیم، زیرا این امر به نفع کشور است.

حریری در عین حال برای کمرنگ جلوه دادن عقب نشینی آشکار از مواضع پیشین خود، افزود: مشارکت ما در دولتی ائتلافی با حضور حزب الله و متحدانش، امتیازی به طرف مقابل نیست، زیرا ما معتقدیم، "متهم بی گناه است، مگر این که اتهامش ثابت شود".

حریری و همقطاران وی در جبهه سیاسی مخالف حزب الله، همواره بدون ارائه مدرک قابل قبول، این حزب را به دست داشتن در اقدام علیه اعضای خود متهم کرده اند.

حریری سپس در اظهاراتی که از ناکامی وی و همدستانش در "منزوی" کردن حزب الله حکایت دارد، ادامه داد: حزب الله، حزبی سیاسی است و متحدان زیادی دارد. ما تلاش می کنیم که با مشارکت دیگران امور لبنان را اداره کنیم ونمی خواهیم که هیچ فردی را منزوی کنیم زیرا کشور با اوضاع دشواری مواجه است و این در حالی است که جامعه جهانی در حل بحران سوریه شکست خورده است.

نخست وزیر پیشین لبنان افزود: من درباره تشکیل دولت جدید بسیار خوش بین هستم. البته نمی دانم دولت چه زمانی تشکیل می شود، ولی خوش بین هستم.

یادآور می شود، نجیب میقاتی نخست وزیر سابق لبنان ماه مارس 2013 استعفاء کرد و پس از وی، تمّام سلام مامور تشکیل کابینه لبنان شد، اما برخی جریان های سیاسی و در راس آنها 14 مارس به ریاست سعد حریری، در برابر تشکیل دولت ائتلاف ملی مانع تراشی می کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها