گزارشی از لاذقیه برخلاف ادعای تروریستها

گزارشی از لاذقیه برخلاف ادعای تروریستها
شنبه 28 دی 1392 - 18:12

ارتش سوریه، در مناطق شمالی حومه لاذقیه، با عناصر مسلح تروریست که هر از گاهی به این مناطق یورش می برند، درگیر شد.

خبرنگار شبکه العالم روز شنبه از سوریه گزارش داد، گروه های تروریست برای جبران شکست های خود در حلب و کاستن از فشار این شکست ها بر عناصر خود، مدعی شدند که پس از حملات بی هدف به روستاهای شمالی حومه لاذقیه، پایگاه های نظامی را در روستاهای الحمبوشیه و بومکه اشغال کردند و به دو نقطه منطقه راهبردی تپه یونس نبی و تپه نبهان نبی، دست یافته اند.
در پی اعلام این موضوع، نیروهای ارتش، به همراه نیروهای پلیس، این حملات را متوقف کرده، از ورود تروریست ها به این مناطق جلوگیری کردند.
یک منبع نظامی در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: با توجه به این که اغلب درگیری ها در دشت ها صورت می گیرد، توانایی دفاع از خود را داریم و به امید خدا تا آخرین وجب ِ اشغال شده از خاک میهنمان را آزاد خواهیم کرد.
بر پایه این گزارش، اوج درگیری میان گروه های مسلح و ارتش سوریه، پای تپه های مرج خوخه و نبهان نبی و یونس نبی و کوه الاکراد و کوه اشعیای نبی بود، زیرا هر یک از دو طرف که بتواند تپه ها را تحت کنترل خود دربیاورد، بر مناطق پست نیز چیره خواهد شد.
یک کارشناس سوری در همین رابطه گفت: لاذقیه به دلیل بافت جمعیتی خاص و قرار گرفتن در منطقه مرزی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، از همین رو با این که به طور دائم، عرصه درگیری است، منطئنم هیچ منطقه ای از آن از تیررس ارتش دور نیست.
اوضاع میدانی هر منطقه، شیوه رویارویی با عناصر تروریست را در آن مشخص می کند، که این مساله گاه از حالت کلاسیک خارج می شود. در لاذقیه نیز، نوع دیگری از جنگ در جریان است و برای پاکسازی منطقه سلمی که در محاصره بلندی های اطراف است برتری در تجهیزات نظامی تعیین کننده نیست و علی رغم سرمای سخت، تقریبا هرروز درگیری هایی در این ناحیه رخ می دهد.

پربیننده ترین خبرها