وقتی مفتی وهابیون خواستار دمکراسی می شود!

وقتی مفتی وهابیون خواستار دمکراسی می شود!
شنبه 28 دی 1392 - 18:19

اظهارات رسانه ای نقل شده از مفتی کل عربستان درباره الگوبرداری از غرب در زمینه اجرای دمکراسی باعث به وجود آمدن بحث و جدل فراوانی میان کاربران پایگاه اجتماعی تویتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، فعالان عربستانی با ایجاد صفحه ای در تویتر تحت عنوان "درخواست مفتی برای اجرای دمکراسی"، به انتشار نظرات متفاوتی درباره اظهارات مفتی کل و رئیس شورای علمای عربستان پرداختند که گفته است: "کشورهای اسلامی باید در زمینه اجرای دمکراسی از غرب الگوبرداری کنند."
"حمد رشید" کاربر تویتر در این باره گفت: این یکی از همان فتاوایی است که به واقعیت می پردازد و قریب به واقع است، مشروط بر آن که هیأت افتا اصل و چارچوب آن را از منابع اصلی دینی استخراج و دیدگاه خود را در این باره اعلام نماید.
نادر العتیبی کاربر تویتر نیز با تمجید از این موضع مفتی در این باره نوشته است: این همان موضوعی بود که از چندین سال پیش ما خواستار آن بودیم. حال که چنین است به نام خدا، شما عمل به آن را آغاز کنید و ما از شما دنباله روی خواهیم کرد.
محمد نجم نیز این اظهارنظر مفتی عربستان را گام مثبتی دانسته و اظهار داشته است: این امر گام مثبتی در راستای مدرنیسم است و امیدواریم که در این زمینه جدی و صادق باشی. زیرا پیشینیانت دمکراسی را حرام می دانستند. به همین دلیل از سیر زمانه عقب می ماندند.
رائد السالم نیز خاطرنشان می کند دمکراسی راهکاری برای تنظیم امور زندگی به بهترین شیوه است و این دستاورد بسیار خوبی است که علمای ما به این باور برسند و خواستار اجرای آن شوند.
در مقابل، برخی از کاربران نیز از اظهارنظر مفتی، انتقاد کرده اند. یک کاربر زن یمنی به نام سبا با اظهار شگفتی درباره این فتوای مفتی اظهار داشته است که "عجبا! یک سلفی خواستار اجرای دمکراسی شده است. به خدا این امر عجیب را دیدیم. لطفا این امر را به پیروانت در یمن گوشزد کن."
ابن سحیم نیز پرسیده است: بسیار خوب! حالا از چه کسی، کجا و چگونه شروع کنیم؟
شماری از کاربران نیز به مسخره کردن این موضع مفتی عربستان پرداخته و فتاوای افراطی وی را گوشزد کرده و گفته اند: شبیه شدن به غربی ها، حرام است!

پربیننده ترین خبرها