گروههای مسلح از فلوجه خارج می شوند

گروههای مسلح از فلوجه خارج می شوند
يکشنبه 29 دی 1392 - 11:31

العالم - شخصیت های فلوجه با گروههای مسلح درباره عقب نشینی آنها از شهر و بازگشت پلیس عراق به آن به توافق رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یکی از شخصیت های شهر فلوجه در استان الانبار عراق روز یکشنبه ، از توافق سران این شهر با گروههای مسلح مبنی بر عقب نشینی آنها از خیابان ها و بازگشت تدریجی پلیس محلی به شهر خبر داد.

شخصیت های فلوجه همچنین از کسانی که شهر را ترک کرده اند خواستند تا به منازلشان بازگردند.

پایگاه عراقی سومریه نیوز نوشت: شیخ محمد الدلیمی از شخصیت های شهر فلوجه در این باره اظهار کرد : شخصیت های شهر دیروز با گروههای مسلح درباره عقب نشینی آنها از خیابان ها و بازگشت پلیس محلی به صورت تدریجی به شهر به توافق دست یافتند. از این رو قرار است امروز 300 نیروی پلیس با همکاری افراد عشایر به شهر بازگردند.

دلیمی گفت: براساس توافق به دست آمده طرفین با معرفی سرتیپ ستاد عبدالسلام البلوه العلوانی به عنوان فرمانده پلیس شهر و باقی ماندن زبار العرسان به عنوان فرماندار شهر موافقت کردند.

این شخصیت سرشناس شهر فلوجه با اشاره به اینکه بر اثر درگیری ها، حدود 80 درصد شهروندان منازلشان را ترک کرده اند، از آنها خواست به منازلشان بازگردند.

از سوی دیگر، یک منبع در شورای استان الانبار دیروز شنبه از آغاز نشست موسوم به "آخرین فرصت" میان شخصیت ها و شیوخ عشایر فلوجه و نمایندگان گروههای مسلح حاکم بر شهر با هدف راضی کردن آنها به خروج از شهر خبر داد.

این نشست پس از آن برگزار شد که صباح کرحوت رئیس شورای استان الانبار روز جمعه از مخالفت گروههای مسلح با مذاکره با عشایر و مردم فلوجه برای پایان دادن به بحران کنونی خبر داده و تأکید کرده بود مذاکرات با شیوخ و شخصیت های عشایر ادامه دارد. این در حالی است که شیخ احمد ابوریشه رئیس شوراهای بیداری عراق، از نزدیک بودن حمله برای آزادی کامل شهر فلوجه خبر داده بود.

پربیننده ترین خبرها