کمک های انسانی وارد اردوگاه تحت محاصره یرموک سوریه شد

کمک های انسانی وارد اردوگاه تحت محاصره یرموک سوریه شد
يکشنبه 29 دی 1392 - 15:07

دمشق (العالم) - گروههای فلسطینی پس از هفته ها تلاش موفق به دریافت موافقت گروههای مسلح برای انتقال کمک های انسان دوستانه به اردوگاه یرموک فلسطینیان در سوریه شدند.

این اقدام در شرایطی انجام شد که تلاش های متعدد برای رساندن کمک به اردوگاه یرموک به دلیل ممانعت گروههای مسلح از ورود کاروان کمک ها و تیراندازی به سوی امدادگران در هفته های گذشته شکست خورده بود؛ ولی سرانجام گروههای فلسطینی از طریق کمیته مصالحه فلسطین توانستند به تفاهمی دست یابند که در نتیجه آن اولین محموله از کمک های غذایی به دست ساکنان غیرنظامی تحت محاصره این اردوگاه رسید.

" شیخ محمد العمری" ، عضو کمیته مصالحه فلسطین در این باره به شبکه العالم گفت: نشستی میان کمیته مصالحه مردمی فلسطین با کمیته رایزنی ملی فلسطین و هیأتی از داخل اردوگاه برگزار شد و همه طرف ها برای آتش بس در راستای زمینه سازی برای رسیدن اولین محموله کمک ها به داخل اردوگاه به توافق رسیدند. همچنین همه طرف ها درباره حفظ آتش بس برای زمینه سازی جهت دستیابی ساکنان اردوگاه به کمک ها و مواد غذایی تضمین هایی دادند.

خبرنگار العالم در سوریه گزارش کرد: کمک های غذایی و پزشکی از طریق محور راما و با برچیده شدن خاکریزها وارد اردوگاه یرموک شد و تحت نظارت کمیته مصالحه فلسطین، میان ساکنان اردوگاه توزیع شد.

" خالد جبریل " مسئول نظامی در جبهه خلق برای آزادی فلسطین (فرماندهی کل) گفت: می توان گفت این، اولین اقدام در راستای رساندن کمک به ساکنان اردوگاه است.

وی تأکید کرد: گروههای مسلح به خوبی می دانند که ما توان مقابله به مثل با آنها را داریم و در صورت آغاز هر گونه برخوردی، قطعا هزینه بزرگی خواهند پرداخت. به همین دلیل تصمیم گرفتند وارد این معرکه نشوند.

مشکلات انسانی به وجود آمده ناشی از حضور گروههای مسلح در اردوگاه یرموک فقط به گروگانگیری آنها در داخل اردوگاه ختم نمی شود. بلکه وضعیت این اردوگاه برای آوارگان فلسطینی و ساکنان سوری آن، به حدی دشوار شده است که ترک خانه و کاشانه خود در این اردوگاه را به ماندن در آن ترجیح داده اند.

ساکنان اردوگاه خطاب به خبرنگار العالم می گفتند: ما را نجات بدهید؛ خانه هایمان را به ما بازگردانید؛ نمی خواهیم دوباره آواره شویم. آوارگی از خانه و کاشانه مان در فلسطین برایمان کافی است. این وضعیت در حقیقت آوارگی مجدد است. ما خواستار بازگشت به اردوگاه هستیم. عزیزان ما، پدران و مادرانمان بر اثر گرسنگی جانشان را از دست دادند.

خبرنگار العالم در پایان یادآور شد این تفاهم در نتیجه ابتکار مردمی و با همکاری گروههای فلسطینی برای انتقال بیماران و دانشجویان و دانش آموزان از آن برای کاستن از رنج افراد تحت محاصره در آن مطرح و عملی گردید.
MKH-19-10:47

پربیننده ترین خبرها