اعزام 12 نوجوان فرانسوی برای جنگ به سوریه

اعزام 12 نوجوان فرانسوی برای جنگ به سوریه
يکشنبه 29 دی 1392 - 20:05

وزير کشور فرانسه، از احتمال رفتن 12 نوجوان فرانسوي به سوريه جهت پيوستن به گروه هاي تروریستی در این کشور خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، "مانوئل والس" در برنامه هفتگي "مصاحبه بزرگ" كه به طور همزمان از راديو و تلويزيون پخش مي شود، تصريح كرد: 12 نوجوان، يا سعي كرده اند به سوريه بروند يا عملا رفته اند. اين پديده در اواخر سال 2013 و هفته هاي اخير، افزايش يافته است.

دادستاني تولوز واقع در جنوب غربي فرانسه، جمعه گذشته اعلام كرد كه به اداره مبارزه با تروريسم در دادستاني پاريس درباره دو نوجوان 15 ساله كه راهي تركيه شده اند تا به گروه هاي مسلح در سوريه ملحق شوند، هشدار داده است.

پدر يكي از اين نوجوانان كه در مدرسه اي در تولوز تحصيل مي كنند، گفت: آن ها در تاريخ ششم ژانويه، فرانسه را ترك کرده و اكنون در سوريه همراه عناصر القاعده هستند.

پدر يكي دیگر از اين نوجوانان نیز به روزنامه منطقه اي "لاديبش دو ميدي" تأکید کرد: پسرم از ماه دسامبر، از طريق اينترنت در معرض شستشوي مغزي قرار گرفت.

مانوئل والس گفت: ممكن است كه اين دونوجوان در سوريه نباشند و هنوز در تركيه باشند، ما با خانواده هاي آن ها در تماس هستيم تا آن ها را برگردانيم.

وي تاكيد كرد كه تاكنون 21 تن از فرانسه به سوريه رفته اند و به القاعده پيوسته اند.

وزير خارجه فرانسه، در اوايل ماه دسامبر به همراه همتاي بلژيكي خود جويل ميلكه از سربازگيري سازمان هاي نزديك به القاعده از جوانان اروپا براي جنگ در سوريه خبر داد و شمار افرادي كه به آن ها پيوسته اند را حدود 1500 تا 2000 تن اعلام كرد و گفت: اين پديده كه دامنگير كشورهاي اروپايي شده است، براي كشورهاي اتحاديه اروپا و هم پيمانانشان خطري پنهان به شمار مي رود.

نهادهای امنیتی اروپایی بیشتر از احتمال بازگشت این افراد از سوریه و تهدید امنیت کشورهایشان هستند.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها