توصیه مهم بشار اسد برای مقابله با تروریسم و وهابیت

توصیه مهم بشار اسد برای مقابله با تروریسم و وهابیت
دوشنبه 30 دی 1392 - 09:15

رئیس جمهور سوریه بر ضرورت ایجاد ائتلافی بین المللی برای مقابله با تروریسم و وهابیت تأکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "بشار اسد" در دیدار هیأتی از نمایندگان و شخصیتهای دینی و اجتماعی روس، اظهار داشت: مواضع روسیه در قبال سوریه و منطقه مهم است و وجه تمایز آن استوار بودن این مواضع بر اصول و قوانین و معاهدات بین المللی و تحقق منافع ملتها و به ویژه ملتهای سوریه و روسیه است.
وی افزود: ملت سوریه با تروریسم و دخالت خارجی مواجه است و فشارهایی که سوریه با آنها مواجه است شبیه به همان فشارهایی است که روسیه و چین از سالها قبل با آنها مواجه بوده اند، زیرا غرب تاریخی استعمارگرانه دارد و کشورهای غربی با هر کشور مستقلی خواه کوچک باشد یا بزرگ، مشکل دارند.
خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از بشار اسد نوشت: باید به صورت قاطع در مقابل تحرکات تکفیری و تروریستی ایستاد و ائتلافی بین المللی برای مقابله با تروریسم ایجاد کرد.
وی افزود: همچنین باید ائتلافی اسلامی برای مقابله با وهابیت ایجاد کرد، زیرا وهابیت تکفیری، مشکل روابط بین ادیان است.
اعضای هیأت روسی نیز با قدردانی از رئیس جمهور سوریه و مردم این کشور به دلیل اعلام همبستگی با ملت روسیه پس از عملیات تروریستی شهر ولگاگراد در ماه گذشته، تأکید کردند عاملان عملیات تروریستی در سوریه و روسیه یکی هستند.
آنان هدف از این سفر خود را بشر دوستانه و برای اعلام همبستگی با ملت سوریه در مقابله با تروریسم عنوان و تأکید کردند که سوریه از طریق مبارزه با تروریسم، در حال دفاع از منافع خود و منطقه و همچنین صلح و امنیت کل دنیا است.
"عمران الزعبی" وزیر اطلاع رسانی سوریه نیز در دیدار اعضای این هیأت، با تأکید بر اهمیت سفر آنان به سوریه؛ هیأت روس را از واقعیتهای سوریه، مطلع کرد.
الزعبی همچنین با اشاره به جنگی که ضد رسانه‌های سوریه و اصحاب رسانه و مؤسسات رسانه‌ای این کشور به راه افتاده، خاطرنشان کرد؛ پخش شبکه‌های سوری از ماهواره های هاتبرد، عربست و نایل ست منع شده و از رسیدن صدای رسانه های این کشور به دنیای خارج جلوگیری‌می شود.
وی تأکید کرد که سوریه با دوستان روس در حال پخش کانالهای خود از طریق ماهواره های روسی است.
"فیصل المقداد" وزیر خارجه سوریه هم در دیدار هیأت روس، درباره جنگ تروریستی که علیه کشورش به راه افتاده گفتگو کرد.

پربیننده ترین خبرها