آیا هواپیمای سوری نیازی به عبور از فرانسه دارد؟ +تکمیلی

آیا هواپیمای سوری نیازی به عبور از فرانسه دارد؟ +تکمیلی
دوشنبه 30 دی 1392 - 17:07

پاریس در واکنشی انفعالی به برپایی نشست ژنو 2 با حضور نمایندگان دولت سوریه اعلام کرد: به هواپیمای حامل هیأت سوری، اجازه عبور از آسمان فرانسه را نخواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، یک مقام رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: مقامات فرانسه گفته اند که اجازه عبور هواپیمای حامل هیئت سوری از آسمان فرانسه را نخواهد داد. این هواپیما به احتمال قوی روز سه شنبه از دمشق عازم ژنو خواهد شد.

این اعلام مقامات فرانسوی در حالی صورت می گیرد که فرانسه در غرب سوئیس قرار دارد و هواپیمای سوری برای رسیدن به ژنو، اصولا نیازی به عبور از آسمان فرانسه ندارد.

به نوشته خبرگزاری فرانس پرس، این مسئول سوری در عین حال اعلام کرد: سوریه تمامی تمهیدات لازم را برای حضور به موقع هیئت این کشور در ژنو انجام خواهد داد.

نشست ژنو 2 قرار است چهارشنبه دوم بهمن ماه با هدف حل سیاسی بحران سوریه، در این شهر مهم کشور سوئیس آغاز شود.

در همین حال، ساعتی پیش (شامگاه دوشنبه) منابع مسئول در وزارت خارجه فرانسه خبر منتشر شده درباره اقدام مسئولان این کشور در منع عبور هواپیمای حامل هیات دیپلماتیک سوریه به ژنو برای شرکت در کنفرانس ژنو۲ را تکذیب کردند.

در حالی که بسیاری از رسانه ها خبر تصمیم فرانسه برای ممانعت از عبور هواپیمای سوری را پوشش داده بودند، منابع مسئول در وزارت خارجه فرانسه ضمن تکذیب این خبر اعلام کردند که منع هواپیمای سوری برای عبور از فرانسه صحت ندارد و هنوز زمان تصمیم گیری در این باره فرا نرسیده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها