آخرین گزینۀ ارتش عراق در برخورد با داعش

آخرین گزینۀ ارتش عراق در برخورد با داعش
دوشنبه 30 دی 1392 - 19:47

ارتش عراق پس از توقفی یک هفته‌ای، با همراهی عشایر عراقی، عملیات گسترده نظامی در غرب این کشور را از شهر الرمادی ازسرگرفت.

به گزارش خبرنگار العالم از بغداد، عملیات نظامی ارتش عراق، شامل برقراری مقررات منع آمد و شد، بازرسی ساختمان ها و همچنین پیگرد عناصر مسلح در مناطق الجمهوریه، الضباط، الملعب، البکر و شارع 60 بود.

"عدنان السراج" عضو ائتلاف دولت قانون در گفت وگو با شبکه العالم گفت: در پی بی نتیجه ماندن مذاکرات و تعهد عشایر به اخراج داعش و دیگر عناصر تروریست از الانبار و فلوجه، تروریست ها نقشه های تازه ای در دستور کار قرار داده و تلاش کردند مردم را به زور تهدید به منهدم کردن منازلشان، با خود همراه کنند.

وی افزود: عشایر و میانجی گران نتوانستند از طریق مذاکرات، تروریست ها را به خروج از الانبار وادارند به همین سبب، ارتش عراق دست به کار شد و ضمن برقراری مقررات منع آمد و شد در استان الانبار، پاکسازی این استان از تروریست ها را از سرگرفت.

به نظر می رسد توقف موقت عملیات نظامی در الانبار، گروه های مسلح را تشویق کرد که عملیات تروریستی خود را در بغداد از سربگیرند و از طریق خودروهای بمب گذاری شده، امنیت پایتخت را سلب کنند و تلاش نیروهای امنیتی برای برقرار امنیت در کشور را به باد بدهند.

"ابوفقار الشمری" عضو ائتلاف ملی عراق به شبکه العالم گفت: القاعده قصد دارد، بیشترین حد از عملیات تروریستی را در گسترده ترین مساحت جغرافیایی ممکن انجام دهد تا به این طریق، از توان ارتش عراق در محاصره الانبار بکاهد و جلوی مهار عناصر القاعده در این استان را بگیرد.

در این میان، دادگاه کیفری مرکزی، "احمد العلوانی" نماینده مجلس عراق را که از سرکردگان برگزاری تحصن در میادین استان الانبار بود، به حمله به نیروهای پلیس متهم کرد.
 

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها