مدارک قرضاوی از "الازهر" باطل می‌شود

مدارک قرضاوی از
دوشنبه 30 دی 1392 - 20:20

وزیر اوقاف مصر، ابطال همه مدارک دانشگاهی اعطا شده از سوی الازهر به یوسف قرضاوی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد مختار جمعه" در واکنش به موضع گیری های تند "یوسف قرضاوی" مفتی مصری تبار قطر - که به عنوان پدر معنوی گروه اخوان المسلمین شناخته می شود- عضویت وی در مجمع پژوهش های اسلامی را لغو و ابطال همه مدارک دانشگاهی اعطا شده از سوی الازهر به او را خواستار شد.

محمد مختار جمعه در گفت وگو با تلویزیون مصر، این اقدام را واکنشی به اظهارات اخیر قرضاوی اعلام کرد که در آن، همه پرسی برگزار شده در مصر را باطل دانسته بود.

جمعه تاکید کرد: قرضاوی فتواهایی گمراه کننده صادر می کند که نتیجه ای جز فساد ندارند. وی، که فارغ التحصل الازهر است، آشکارا به الازهر توهین کرد و به این ترتیب، امثال او لکه ننگی بر پیشانی این دانشگاه هستند.

قرضاوی بعد از ظهر یکشنبه در گفت وگو با شبکه "الجزیره مباشر مصر" گفت: آن چه بر باطل بنا شود، باطل است و با توجه به این اصل، نتایج همه پرسی دولت کودتا در مصر، باطل است و اتهاماتی که به اخوان المسلمین منسوب شده نیز ظالمانه و باطل بوده و اساسا با منش اخوان المسلمین مغایر است. 

وی گفت: فرایند عزل "محمد مرسی" رییس جمهور سابق مصر، "برکناری" نبود، بلکه ربودن رئیس جمهور منتخب، از طریق کودتای نظامی بود. بنابراین اگر "عبدالفتاح السیسی" بر مصر حاکم شود، حکومتش باطل و ظالمانه بوده و منشأ آن انتخاب مردمی نخواهد بود.

قرضاوی همچنین موضع گیری های الازهر مصر را محکوم کرد و گفت: وظیفه الازهر، تایید حاکم و خوش خدمتی به حکومت نیست، بنابراین موضع گیری های شیخ الازهر، ننگی بر پیشانی مصر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها