واکنش مبلغ تکفیری به سخنان جنجالی مجری عربستانی

واکنش مبلغ تکفیری به سخنان جنجالی مجری عربستانی
دوشنبه 30 دی 1392 - 21:14

عدنان العرور، سلفی تکفیری و از عاملان اصلی دعوت جوانان به قتل و ترور در سوریه، مجری شبکه ام بی سی عربستان را به شدت مورد انتقاد قرار داد. این مجری یکشنبه شب در برنامه‌ای جنجالی، توقف فریب جوانان کشورش و اعزام آن ها به سوریه به بهانه "جهاد" را خواستار شده بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم عرعور در صفحه شخصی اش بر "تویتر" - بی آن که نامی از مجری مذکور ببرد – خواستار واکنش هواداران خود به سخنان "داوود الشریان" شد.

وی در این زمینه خطاب به هوادارانش گفت: "با ادامه کار خود این ها را عصبانی کنید."

عرعور افزود: "به کوری چشم کینه توزان و حسودان، نیکوکاران به حمایت از برادران نیازمند خویش در سوریه و جاهای دیگر ادامه خواهند داد و در این زمینه از آن ها کسب اجازه نخواهند کرد.."

وی افزود: جمع آوری کمک برای کودکان یخ زده و پیران گرسنۀ در آستانه مرگ، کسی جز افراد نادان و دشمن اسلام و بشریت را خشمگین نمی کند...

"شریان" مجری مشهور عربستانی دیشب (یکشنبه) در برنامه پربیننده "هشت" (الثامنه) در شبکه سعودی "ام بی سی"، برای نخستین بار به موضوع تحریک جوانان عربستانی برای جنگ در سوریه پرداخت.

وی ادعای "جهاد در سوریه" را به سخره گرفت و خطاب به مفتیان سعودی گفت: خواهش می کنم به ما رحم کنید و اگر می خواهید کسی را به بهشت بفرستید، از فرزندان خودتان شروع کنید یا خودتان در این راه پیش قدم شوید تا ما به پیروی از شما گام برداریم.

اقدام بی سابقه مجری این شبکه سعودی در مطرح کردن این موضوع جنجالی، درحالی است که این کشور یکی از حامیان اصلی گروه‌های مسلح و تروریستی به ویژه داعش و جبهه النصره در سوریه است.

وی سپس درباره "عدنان عرعور" که معروف ترین آتش بیار معرکه در سوریه است، گفته بود: چرا کسی نمی پرسد، عرعور که همواره بر طبل جنگ می کوبد، ناگهان از کجا سر برآورد و چطور به مهمان ثابت شبکه های دینی و مذهبی تبدیل شد؟

پربیننده ترین خبرها