نگرانی صهیونیست‌ها از انتفاضه فردی در فلسطین

نگرانی صهیونیست‌ها از انتفاضه فردی در فلسطین
دوشنبه 30 دی 1392 - 21:49

افزایش تنش در بخش‌های مختلف کرانه باختری و مقاومت مردم فلسطین در برابر حضور نظامیان صهیونیست در مناطق مسکونی آنها، احتمال تبلور انتفاضه سوم را در بحبوحه مذاکرات سازش، به صهیونیست‌ها یادآور می شود.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری العالم، "اولون بن دیوید" کارشناس مسائل راهبردی و نظامی کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گفت: اسرائیل در ماه های اخیر با نوعی انتفاضه فردی روبرو بوده است.

بن دیوید گفت: آنچه در مناطق فلسطینی رخ می دهد، انتفاضه نیست اما دولت عبری با فعالیت های ضد اسرائیلی بی سابقه روبرو است.

نظامیان اسرائیلی بطور روزانه از سوی پسربچه ها و نوجوانهای فلسطینی سنگسار می شوند. پرتاب کوکتل مولوتوف یکی از چالشهای نظامیان در قدس است.

و تیراندازی به سمت تفنگداران اسرائیلی در الخلیل و کشتن "تومر حزان" نظامی اسرائیلی در کرانه باختری و کشتن "عیدن اتیاس" دیگر نظامی اسرائیلی بیانگر افزایش تنش در مناطق فلسطینی است.

در همین حال تلویزیون رژیم اسرائیل تصاویری از بازدید تیم کانال 10 تلویزیون با جیبهای زرهی از اردوگاه پناهندگان فلسطینی در شمال قدس را پخش کرد.

سرهنگ "یوسی بینتو" فرمانده تیپ بنیامین درکرانه باختری که در این بازدید با تلویزیون اسرائیل همراهی می کرد در حالی که در یکی از محله های این اردوگاه توقف کرده بود به  گزارشگر کانال 10 گفت: اگر چند لحظه در این مکان توقف کنیم مورد تعرض قرار می گیریم.

بینتو گفت: اگر سال گذشته از این اردوگاه بازدید می کردیم احساس خطر نمی کردیم. در حال حاضر شرایط کاملا تغییر کرده است. مذاکرات سازش یا مشکلات اقتصادی از عوامل ایجاد این تحولات است.

فرمانده تیپ بنیامین در کرانه باختری فعالیت های ضد صهیونیستی را کاملا فردی و بدون دخالت جنبش و گروهی خاص توصیف کرد.

بن دیوید گفت: این قبیل فعالیتهای ضد اسرائیلی که به طور فردی و بدون دخالت جنبش های فلسطینی شکل می گیرد، بدون هشدار نهادهای امنیتی و اطلاعاتی رخ می دهد و نهادهای امنیتی را غافلگیر می کند. انفجار اخیر در اتوبوس در تل آویو از این قبیل فعالیتها است.

پربیننده ترین خبرها