آزادی 500 زندانی در مقابل راهبه های معلولا

آزادی 500 زندانی در مقابل راهبه های معلولا
سه شنبه 1 بهمن 1392 - 08:56

گروگان گیرهای جبهه النصره که چند راهبه مسیحی را در شهرک تاریخی معلولا به گروگان گرفته اند، در دیدار با هیات قطری گفته اند که حاضرند آنها را با 500 زندانی خود معاوضه کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه در گفت وگو با روزنامه الاخبار لبنان فاش كردند: هيئت قطري كه حدود 10 روز پيش از طريق يك گذرگاه غيرقانوني در مرز عرسال وارد خاك سوريه شد، متشكل از چهار نفر بوده است.
اين منابع با بیان اینکه اين هيئت سه روز در منطقه يبرود حضور داشت و با امير جبهه النصره در منطقه القلمون ملاقات و با راهبه ها در محل نگهداري آنها صحبت کرد، افزود: هيئت قطري انجام همه اقدامات براي آزادي راهبه ها بويژه پرداخت مبالغي مالي را پيشنهاد داد اما ربايندگان فهرست اسامي 500 زن و مرد بازداشت شده در زندانهاي لبنان و سوريه را به اين هيئت ارايه كرد و خواهان آزادي آنها شد.
به گفته اين منابع، اين فهرست شامل اسامی برخي افراد بازداشت شده در زندان روميه لبنان به خاطر وابستگي به گروه فتح الاسلام و گردان هاي عبدالله عزام بود.
اين منابع در ادامه با تاکید بر اینکه بخش اعظم فهرست حاوي اسامي زنان بازداشت شده در زندان هاي سوريه است، فاش كردند: هيئت قطري وعده داده است كه بخشي از خواسته هاي آنها را عملي كند.
به گفته اين منابع، اعضاي هيئت قطري به بخش مربوط به آزادي زندانيان مربوط به پرونده هاي تروريسم در لبنان پرداخت و وعده كمك در برخي موارد را داد.
راهبه های معلولا دو ماه پیش و در پی حمله جبهه النصره به این شهرک مسیحی نشین کوچک ربوده شدند. گفته می شود که عربستان سعودی و دولت قطر به صورت مستقیم با این گروگانگیری ارتباط دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها