تهدید دولت مصر به استفاده ازسلاح سنگین علیه اخوان

تهدید دولت مصر به استفاده ازسلاح سنگین علیه اخوان
سه شنبه 1 بهمن 1392 - 10:19

با توجه به تهدید رهبران اخوان المسلمین برای ایجاد تنش های بیشتر با هدف سرنگونی نظام و حمله به مراکز پلیس و زندان ها و فراری دادن رهبران اخوان المسلمین و از سوی دیگر هشدار مقامات مصر به این گروه درباره پیامد این اقدامات و تهدید به استفاده از سلاح های سنگین، روزهای خونینی در انتظار این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه العرب چاپ لندن نوشت مقامات مصر به جنبش اخوان المسلمین درباره پیامد برهم زدن جشن های سالروز انقلاب 25 ژانویه هشدار دادند و تاکید کردند سازمان های امنیتی و نظامی با توجه به آمادگی که دارند؛ قادر هستند هرگونه تلاش برای برهم زدن جشن ها را ناکام بگذارند.

این هشدار در حالی مطرح شد که در گزارش ها تاکید شده است اعضای اخوان المسلمین برای اجرای «طرح تروریستی» با هدف تکرار سناریو 28 ژانویه 2011 که به «جمعه خشم» معروف شد، برنامه ریزی کرده است.

سرلشکر محمد ابراهیم وزیر کشور مصر دیروز دوشنبه گفت هرگونه تلاش اخوان المسلمین برای برهم زدن جشن های قریب الوقوع در سالروز انقلاب 25 ژانویه با تمام قاطعیت و قدرت در چارچوب قانون مواجه خواهد شد.
وی تاکید کرد همه طرح های گروه "تروریستی" اخوان المسلمین برای برهم زدن جشن انقلاب 25 ژانویه زیر نظر قرار دارد و خنثی خواهد شد.

وزیر کشور مصر فاش کرد سازمان های امنیتی اقدامات پیشگیرانه برای بازداشت عناصر تروریستی عامل اجرای این طرح ها انجام خواهد داد و در پشت بام مراکز پلیس سلاح های سنگین برای ناکام گذاشتن هرگونه تلاش برای حمله به این مراکز نصب خواهد شد.

رهبران جنبش اخوان تهدید کرده بودند که سعی دارند تنش های بیشتری با هدف سرنگونی نظام و بازگشت دوباره به حکومت ایجاد کنند و برای تکرار سناریو 28 ژانویه 2011 و درهم شکستن دستگاه پلیس با حمله به مراکز پلیس و آتش زدن خودروها، زره پوش ها و یورش به زندان ها سپس تشکیل کمیته های مردمی برای حفظ امنیت برنامه ریزی می کنند و این گروه این را «راهبرد سخت مسالمت آمیز» توصیف می کند.

اخوان المسلمین روز 25 ژانویه جاری را «روز فیصله دادن» می دانند و می گویند کم کم کنار گذاشتن شیوه مسالمت آمیز و انتقال به مرحله «مسالمت آمیز سخت» را آغاز کردند.

این رهبران فاش کردند راهبرد جدیدی که این گروه اجرای آن را عملا از چند هفته پیش آغاز کرده است اساسا بر آتش زدن خودروهای پلیس و همچنین مراکز امنیتی، هدف قرار دادن افسران، فرماندهان پلیس و ارسال تهدیداتی برای آنها، انتشار عکس های آن ها و فرزندان شان و شماره تلفن و آدرس خانه های آن ها برای هدف قراردادن شان و وادار کردن آن ها به خارج نشدن از خانه های شان در روز 25 ژانویه است که این اقدامات یورش یا به آتش کشیدن مراکز و خودروهای پلیس و برخی از مراکز مهم از جمله شهرک تولید رسانه ای یا مقرهای سازمان امنیت ملی یا احزاب سیاسی حامی نظام جدید را آسان می سازد.

برنامه ریزی اخوان المسلمین به این جا ختم نشده بلکه به برنامه ریزی برای ربودن فرماندهانی از ارتش و پلیس رسیده است.

در مقابل یک منبع مسئول وزارت کشور مصر تاکید کرد این وزارتخانه طرح امنیتی برای تامین امنیت کشور از زمان همه پرسی تا روز 25 ژانویه تدوین و چند گزارش دریافت کرده که از طرح های اخوان المسلمین و طرفداران آنها به منظور ایجاد هرج و مرج پرده برداشته است.

وی تاکید کرد اطلاعات امنیتی نشان می دهد طرح هایی برای حمله به زندان ها و فراری دادن رهبران اخوان المسلمین وجود دارد و همزمان گروه «انصار بیت المقدس» عملیات انفجاری تروریستی اجرای می کند تا در میان شهروندان ترس ایجاد و به آن ها القا کند که سازمان های امنیتی نمی توانند از آن ها محافظت کنند.   

وی گفت وزارت کشور مصر طرح «مقابله با بحران ها» را با همکاری میان بخش های مختلف آن با نیروهای ارتش آماده کرده است.  

پربیننده ترین خبرها