دو دلیل بشار اسد برای شرکت در انتخابات آینده

دو دلیل بشار اسد برای شرکت در انتخابات آینده
سه شنبه 1 بهمن 1392 - 10:56

بشار اسد در دیدار با یک هیات مذهبی آمریکایی در دمشق تاکید کرد که در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور مشارکت می کند و برای این اقدام خود هم دلایل متعددی دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الاخبار در گزارشی با اشاره به دیدار این هیات مذهبی آمریکایی، آن را پیامی از طرف واشنگتن به دمشق برشمرده و تاکید کرده که حضور 10 نفره این گروه مذهبی که دارای تاثیرگذاری بسیاری در آمریکا هستند، می تواند افقی در برابر تجدید روابط دو طرف، هر چند به صورت غیر رسمی باشد.

بشار اسد در دیدار با این هیات تاکید کرد که به دو دلیل در انتخابات ریاست جمهوری آینده سوریه شرکت خواهد کرد: اول این که تمایل ملت سوریه و دوم این که جایگزین قانع کننده ای وجود ندارد.

رئیس جمهور سوریه گفت: دستگاه امنیتی سوریه اطلاعاتی را در اختیار دارد که اکثریت فرزندان مهاجران سوری در کشورهای اردن، لبنان و ترکیه در مقابل دریافت مبالغی برای مخارج خانواده‌ها و خرج روزانه خود به گروه‌های تکفیری می‌پیوندند.

بشار اسد در مورد توقف خشونت در این کشور گفت که بازگشت ثبات از طریق توقف حمایت مالی برخی از کشورها از افراد مسلح صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد که دو نامه از دو کشور عربی و اروپایی دریافت کرده است که در آن اشاره شده است که این کشور‌ها افراد تندروی خود را به سوریه فرستاده‌اند به امید اینکه به دست ارتش سوریه کشته شوند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها