لاوروف:

لاوروف: پس گرفتن دعوت ایران برای ژنو2 اشتباه است

لاوروف: پس گرفتن دعوت ایران برای ژنو2 اشتباه است
سه شنبه 1 بهمن 1392 - 11:33

وزیر خارجه روسیه پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در اجلاس ژنو 2 درباره سوریه را اشتباه خواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزیر امورخارجه روسیه در یک نشست خبری در مورد دستاوردهای دیپلماتیک کشور در سال 2013 که از شبکه های مختلف خبری پخش شد، به ضرورت حضور ایران در نشست مذکور پرداخت. 
لاوروف گفت: پس گرفتن دعوت از ایران برای شرکت در اجلاس ژنو 2 اشتباه است زیرا مشارکت این کشور در نتایج اجلاس موثر می باشد.
وی در کنفرانس مطبوعاتی خود به اهمیت نقش ایران در حل بحران سوریه اذعان کرد و گفت: مسئله مهم در بحران سوریه همان افزایش خطر تندروی و تروریسم است و تغییر نظام سوریه در مرکز ابتکارعمل روسیه وآمریکا نیست.

به گفته لاورف، عدم از دعوت از ایران برای مشارکت در نشست ژنو2 نشان می دهد که جان کری وزیر امورخارجه آمریکا به نقش مهم و تاثیرگذار ایران در این نشست باور دارد و به همین دلیل نخواسته که ایران در این نشست حضور پیدا کند.

گفتنی است تحت فشارهای آمریکا، دبیرکل سازمان ملل دعوت خود از ایران برای حضور در نشست مذکور را تنها 24 ساعت پس از ارسال آن پس گرفت. تهران تاکید کرده که بدون هیچ پیش شرطی حاضر است برای کمک به پایان بحران سوریه در نشست ژنو 2 مشارکت کند که این مساله مورد قبول برخی طرف های بین المللی و منطقه ای قرار نگرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها