به منظور پاکسازی آن از عناصر القاعده صورت می گیرد:

حمله احتمالی ارتش عراق به شهر فلوجه

حمله احتمالی ارتش عراق به شهر فلوجه
سه شنبه 1 بهمن 1392 - 12:20

شورای استان الانبار در غرب عراق وضعیت شهر فلوجه را نامناسب توصیف کرد و از مردم خواست که با نیروهای امنیتی همکاری کنند و تهدید کرد که اگر بحران این شهر با روش مسالمت آمیز حل نشود، متوسل به راهکار نظامی خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم صباح کرحوت رئیس شورای الانبار در مصاحبه با سومریه نیوز گفت: مشکل فلوجه این است که گروه های مسلح از زمین گذاشتن سلاح های خود امتناع می کنند که همین امر وضعیت امنیتی این شهر را نامناسب کرده است .
کرحوت با بیان اینکه اگر همه روش ها و راه حل های مسالمت آمیز برای حل معضل  فلوجه شکست بخورد، شورای استان الانبار روش نظامی را درپیش خواهد گرفت و از مردم می خواهیم که به نیروهای امنیتی و شورای استان برای حل این معضل کمک کنند؛ افزود: شهر فلوجه همچنان با مشکل خدمات و کمبود مواد و کالاهای ضروری مواجه است و کمک های بشردوستانه ای که به این شهر ارسال شده است، کفایت نمی کند. 
احمد ابوریشه رئیس شوراهای بیداری عراق نیز در مصاحبه با سومریه نیوز گفته بود که هیچ عملیات نظامی در مناطق اطراف شهر فلوجه اجرا نمی شود زیرا این مناطق تحت کنترل نیروهای امنیتی و عشایر است و نیروهای امنیتی، اعضای داعش را در مرکز فلوجه محاصره کرده اند و اعضای این گروه تروریستی نمی توانند از محل خود خارج شوند . 
استان الانبار با مرکزیت شهر الرمادی از روز 21 دسامبر 2013 به صحنه عملیات نظامی گسترده ارتش برای مقابله با داعش تبدیل شده است و ارتش در این عملیات از بالگردهای جنگی استفاده می کند و از عشایر کمک می گیرد و ده ها عضو داعش در این عملیات کشته ، زخمی ، بازداشت و فراری شده اند و درگیری های مسلحانه همچنان ادامه دارد . 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها